Hoe kan je zelf verse peterselie in grote hoeveelheid drogen en langer bewaren?

Weet iemand hoe je verse peterselie het beste kunt drogen en langer bewaren?

Hoe verloopt zo'n proces?

Wat moet je precies doen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (2)

In de oven:

De ovendeur op een kier (zodat het vocht weg kan) en instellen op 60 graden hetelucht. Als de peterselie na ongeveer 45 minuten knapperig aanvoelt is het klaar. De steeltjes hoeven niet helemaal droog te zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb net 100 gram verse peterselie eerst uitgespoeld met water, er zit natuurlijk wel wat vocht in en heb het vervolgens in de blender gehakt in zeer kleine stukjes, daarnaast heb ik het in een klein potje met deksel gestoken; Stel als ik het in de koelkast zou bewaren, hoe lang kan ik dit probleemloos (is wel goed afgedekt) bewaren denk je?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Peterselie kunt je in een geperforeerde plastic zak in de koelkast bewaren. Zo blijft ze tot een week goed voor gebruik. Peterselie laat zich ook goed invriezen. Gedroogde peterselie bewaart je in een goed afgesloten potje op een donkere en droge plaats. http://www.mijnreceptenboek.nl/ingredienten/kruiden/peterselie.html
Drogen hoeft helemaal niet, doe gewoon een fikse bos peterselie in een diepvrieszakje en dan de vriezer in. Ga je het gebruiken, knijp dan in het zakje, dan is alles alvast fijn en kan het zo de soep etc. in. Maar het allerbeste blijft altijd verse peterselie. gewoon een potje inde keuken.