Hoeveel groene kopjes thee mag je ongeveer per dag hebben dat het nog gezond voor je is?

Toegevoegd na 3 uur:
kopjes groene thee

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik drink elke dag wel een liter groene thee(ongeveer 8 bekers thee),en volgens mij is dat in ieder geval niet ongezond.
Het bevorderd in ieder geval de spijsvertering en je moet sowieso wel 1 1/2 liter vocht per dag binnen krijgen.
Niks mis mee lijkt mij.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@CaatPeeters, hahaha,ja ik bedoel kopjes groene thee:)

Antwoorden (2)

Kopjes groene thee mag je vrijwel zonder limiet drinken. Mits zonder suiker, anders krijg je dat teveel binnen. Groene thee is ongeveer even goed als gewoon water. De hoeveelheid theïne is beperkt. Kortom, met mate. Niet meer dan twee liter per dag om maar iets te roepen. We hebben het wel over zelf gezette thee en niet iets uit een pak uiteraard.
Het mag ook in blauwe of rode kopjes bijvoorbeeld.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Groene thee is thee is gemaakt van ongefermenteerde theeblaadjes.
Zwarte thee bevat gemiddeld 40 milligram cafeïne in een kopje van 125 milliliter. Groene thee ongeveer de helft.
Van groene thee zou je dus dubbel zoveel van kunnen drinken als van zwarte thee, voordat je last kunt gaan krijgen van de cafeïne die erin zit. Die last kan dan bestaan uit bijvoorbeeld je opgejaagd voelen, en niet kunnen slapen.

Toegevoegd na 27 minuten:
De vraag hoeveel thee per dag dan gezond is wordt bij http://www.goeievraag.nl/vraag/eten-drinken/dranken/thee-dag-drinken.165978 beantwoord: Niet meer dan de hoeveelheid vocht die je per dag nodig hebt: anderhalf à twee liter.
Amadea