behoud bronwater mineralen als je het kookt?

ik heb veel mineralen nodig daarom wil ik weten of water mineralen behoud als je er thee van kookt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.4K

Het beste antwoord

Wanneer je water kookt in een pot blijven er resten achter op de bodem voornamelijk van de kookpot, de bodem krijgt witte vlekjes.
De waterkoker moet op tijd en stond "ontkalkt" worden.
Er zal wel een deel (een minderheid) in het water blijven, maar het grote deel wordt afgezet op de pot, zoals calcium en magnesium.
Als je mineralen nodig hebt kijk je best naar de label op drinkwaterflessen.
Het mineraalgehalte verschilt heel erg veel van merk tot merk. Weet welke mineralen je nodig hebt en kies het geschikte water voor jou (zonder het te koken).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hier kan ik wat mee.

Andere antwoorden (1)

Ja, De concentratie van die mineralen wordt zelfs hoger, omdat er een deel van het water verdampt. De mineralen verdampen niet, deze blijven dus in het water zitten