Waarom is krabvlees zo duur???

Vandaag in de supermarkt gezien;

€5,09 voor amper 120 gram!!!

Waarom is deze vissoort zo duur eigenlijk?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een krab is geen vis maar een schaaldier of geleedpotige.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar helaas gebruiken ze in de meeste restaurants ook koolvis etc. ipv krab.

Het beste antwoord

Bewerkelijk , om goed in een blikje te krijgen , moeilijk te vangen (kijk maar eens op Discovery onder welke omstandigheden er moet worden gevist ) ze worden schaars . Ook nog extra na die olie ramp in de USA aan de zuid oost kust . En ja vraag bepaalt prijs .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vraag en aanbod bepaalt juist de prijs, niet de vraag alleen. Er is heel veel vraag naar melk, toch is het goedkoop.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja het is een samen spel , maar melk in Europa is wel een heel apart product , vast gestelde prijzen , subsidie , dan beperking productie, verticale prijs binding , je kunt het niet bedenken hoe de Europa landbouw (economische ) geniën allemaal zich met melk , en met de landbouw , veeteelt hebben bemoeid , een onbegrijpelijk rond pompen van geld . Maar heel simpel is een product schaars , zeldzaam , en toch gewild dan wordt het duurder om te kopen . Van oude auto's, kaviaar , kunst , goud diamanten enz ps zalm was in de late middel eeuwen zo ruim voor handen dat het vis Vd armen was . Parels waren eerst extreem duur tot er een truc kwam om ze massaal te produceren . Ja als er vraag is gaan bedrijven proberen er op in te springen door slimmer te produceren , maar met Krab , en goud lukt dat nog niet . Met diamanten zijn ze al aardig op weg . (zirkonia )
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met krab is dit er ook al: koolvis. dit indregrient zit in vele krabsalades ipv krab
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja er bestaat ook nep Krab vlees wat gezegd , maar ook iets wat er op lijkt gemaakt van vis meel (gemaakt van vis afval, verpulvert en dan in vorm gespoten , gekleurd en wel) , ik weet even niet hoe het heet iedere vis salade zit vol mee , en ja het lijkt op Krab
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als ik bovenstaande reacties lees ben ik héél blij dat wij onze salades altijd zelf maken! Daarbij vind ik krabsalades bij een ander 'uit een bakkie' ook niet te pruimen.. Maar nu pas ik helemaal.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wij maken eigenlijk best veel zelf, zo vind ik die kleffe gehaktballetjes uit een pakje ook zo vies! Eisalade, tonijnsalade, dat is oh-zo lekker als je die zelf maakt!!