hoe verander ik mijn eetpatroon?

ik ben veel te zwaar voor mijn leeftijd, ik heb ook een heel slecht eetpatroon en ik eet altijd mijn problemen weg, ik heb al heel vaak geprobeert om mijn eetpatroon te veranderen maar telkens val ik weer terug in mijn oude patroon, heeft iemand tips?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Alle tips hierboven
+ ga sporten!
Je gaat je er beter van voelen, en je valt ervan af...
Ik zelf houd totaal niet van bal of teamsporten, maar fitnessen is leuker dan ik dacht... ben het laatst gaan proberen en ik was verbaast over hoe leuk ik het vond...
Verder had ik al minstens 7/8 jaar niet gesport...
Ik zou zeggen, ga het proberen!
Bij veel fitness scholen kun je een keertje gratis komen proberen... Als je jezelf voor je lichaam schaamt, kun je het in een ander stadsdeel of andere stad gaan doen... Misschien vind je het wel net zo leuk als ik, en is het een vrij makkelijke manier om gewicht te verliezen...
En trouwens, denk niet dat je de eerste bent die daar binnenkomt met overgewicht... ze kijken er echt niet meer van op...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Zorgen dat je geen junkfood in huis haalt, ga eerst goed eten voordat je boodschappen haalt. En dan haal je vers fruit en gezonde groente. Veel water drinken, geen suikerhoudende frisdranken. Zo kom je ook niet in de verleiding om te gaan snacken tijdens tv kijken of internetten. Regelmatig bewegen minstens een half uur per dag. succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zoek een dietiste of een lijngroep zoals Weight watchers of EGA, of een andere club in je woonplaats.
Het is veel motiverender om in een groep af te vallen (je wilt niet onderdoen voor de rest)
sterkte en succes
11 jaar geleden
het is erg slim om deze problemen niet in je 1tje uit te zoeken, ga naar de huisarts en laat je in contact brengen met een dietiste, deze heeft hier veel meer kijk op en kan je helpen op een gezonde manier af te vallen.

ik weet niet hoe oud j bent en of je nog thuiswoont, maar anders zouden je ouders eventueel de snoepkast op slot kunnen doen, en met de boodschappen rekening houden met wat ze meenemen aan vette en zoete dingen.

als je al op jezelf woont zul je zelf moeten zorgen dat je niets in huis hebt waardoor je in de verleiding kunt komen.
ga er ook lekker bij sporten, als je te zwaar bent is zwemmen een goede sport omdat je hierbij geen last krijgt van gewrichten enzo.

afvallen is 1 van de moeilijkste dingen die er zijn. je moet eten om in leven te blijven dus je kunt het niet zomaar cold turkey stoppen zoals bijvoorbeeld roken.
verder moet je echt je leefpatroon aanpassen en jezelf continu dingen verbieden .
je zult echt streng voor jezelf moeten zijn.

nog een paar kleine tips ;
als je trek krijgt je tanden poetsen
zorg dat de mensen om je heen weten dat je bezig bent met afvallen zodat ze rekening kunnen houden en dus niet voor jou neus gaan zitten snoepen.
als je toch wilt snacken pak dan komkommer of fruit.
afslankpillen en middelen werken niet verspil daar geen geld aan.
stel jezelf niet te hoge eisen, het zal langzaam gaan en dat is goed want dan blijft het gewicht ook weg. verwacht dus niet dat je 10 kg kwijtraakt in een week, maar hoop op 5 in een maand en elke 100 gram meer is een positieve boost!

heel veel sterkte ermee, en begin aub bij de dietiste die kan je echt verder helpen.!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vul alles wat je eet in in een eetdagboek (kan makkelijk online, maar ik weet niet of ik hier reclame mag maken voor andere sites?). Dat helpt je om bewust te worden van wat je eet en daardoor ook bewuster te kiezen voor wat je wel en wat je niet neemt. Succes!