waarom vermager je eigenlijk van gewoon water drinken?

Toegevoegd na 28 minuten:
ik bedoel : waarom wordt er bij nagenoeg elk dieet gezegd dat je vooral veel water moet drinken? Kan je dan gewoon alles eten, dan water drinken en hop..; alles is weggespoeld? lijkt me erg ongeloofwaardig maar ik ken mensen die dit verklaren.

12 jaar geleden
2.2K
Ritsuka
12 jaar geleden
Bedoel je als je de hele dag alleen maar water drinkt? Of water drinken in plaats van frisdrank, in combinatie met gewoon eten? Van alleen maar water drinken en niks eten val je uiteindelijk niet meer af hoor. Dan gaat je lichaam in de spaarstand.
liveisgreat
12 jaar geleden
wel nee maar bij elk dieet staat dat je vooral veel water moet drinken. een kennis van me zegt "ik eet wat ik wil en drink elke dag 2 liter water, als ik dat niet doe kom ik bij"...(???)
Ritsuka
12 jaar geleden
Bedankt voor je toevoeging, nu snap ik de vraag wat beter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan je kennis makkelijk zeggen. Die 2 liter gaan ook naar zijn maag, dat vult, dus eet hij minder.
Drink je voor het eten 2 glazen water dan zit je eerder vol en krijg je minder calirien binnen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je lichaam bestaat voor heel veel procenten uit water. Water is een transporteur. Als je net onder je onderhoudt eet, dat wil zeggen net iets minder calorieën dan nodig eet kom je in de de vetverbrandings-mode. Water is een goed hulpmiddel om af te vallen. Maar met patatjes, ijsjes en veel water val je no way af. Je voeding moet dus ook goed zijn

Het beste antwoord

Omdat water geen voedingsstoffen bevat, en dus niet voldoende is om je lichaam van in stant te houden en geen energie levert.
je hebt wel water nódig voor allerlei lichaamsprocessen, maar energie levert het niet. Als je dus uitsluitend water drinkt, zul je afvallen naar de mate waarin je energie verbruikt.

Toegevoegd na 1 uur:
De reden dat bij veel dieten wordt aanbevolen veel water te drinken, is dat het gezond is, geen calorieen bevat maar wel de maag een beetje vult, eventuele afvalstoffen goed afvoert en de spijsvertering op gang houdt bij minder aanvoer in de darmen. Maar ook als je niet op dieet bent, is veel water drinken gezond.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Zoals het in je toevoeging staat is onzin. Een kcal is een kcal, de hoeveelheid wat die je drinkt heeft daar geen invloed op.
Ze bedoelen er meer mee dat je water gaat drinken in plaats van frisdrank, en dat je lichaam soms een hongersignaal geeft als je eigenlijk dorst hebt.

Je kunt echt niet onbeperkt bunkeren en alles wegspoelen met een lading water, zo werkt je lichaam niet.

Van water drinken kun je dus wel afvallen, als je water drinkt in plaats van 'vloeibare kcal'.

Toegevoegd na 2 minuten:
Gewoon 3 maaltijden + 2-3 tussendoortjes.
Dus ontbijt, 10-uurtje, lunch, 15-uurtje, avondeten en eventueel een snack 's avonds.
Let op je porties en als je tussen deze perioden een beetje trek krijgt, kun je water drinken, dit vult je maag ook een beetje en je hongergevoel word minder. Zo word de kans op snacken minder.
Ritsuka
12 jaar geleden
Water geeft een voller gevoel (probeer maar eens uit: een boterham zo eten, of een boterham eten met een glas water erbij).
Daarnaast wordt het belang van water drinken vaak benadrukt omdat velen te weinig water drinken.
Ook is het soms een kwestie van 'kappen met frisdrank/vruchtensappen' en die drankjes vervangen door water.
Als laatste: veel mensen stellen dat er, als je gaat afvallen, veel rommel vrijkomt uit je lijf, en dat (extra) water helpt die af te voeren. (Maar als je goed afvalt, dus niet te snel, zou je daar geen last van moeten hebben.)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
omdat je lichaam het zich kan veroorloven vocht los te laten uit zijn weefsels als je voldoende vocht tot je neemt. Volgens Dr. Batmanhelidj is de richtlijn 30ml per kg lichaamsgewicht per 24 uur om een gezonde vochtbalans te behouden. En dan alleen water, met uitzondering van koffie en andere dranken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Water spoelt afvalstoffen en vocht weg wat veel weegt. Je kan niet meer alles eten wat los en vast zitwant dan helpt het geen zier. Probeer cola ligt en andere ligt frisdrank te mijden. Hierdoor val je minder af. Eet twee appels of twee glazen water op een dag dit omdat appels de vetverbranding verhogen. Schijfjes komkommer uit azijn werkt ook er goed. Verdeel je drie hoofd maaltijden over 6 eet momenten hierdoor verkom je een honger gevoel. En eet genoeg vezels. Dan heb je zo het lichaam wat je wilt. En natuurlijk is het ook minimaal 1 uur per dag sporten geblazen. (geen pijn geen gein)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die komkommers op azijn zijn vrijwel altijd ingemaakt met suiker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan je ook zelf doen. Azijn in een bakje komkommer plakker erbij en klaar ben je.