Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hebben rokers minder honger?

Momenteel heb ik loge, hij rookt, s'morgens voor het ontbijt dat hij niet neemt Als ik een ontbijt maak wil hij niets. Hij eet pas om een uur of tien, tussendoor neemt hij zoetigheid of snacks. Bij het diner alleen maar snacks. Ik maak me echt zorgen maar hij ziet er gezond uit. Helemaal niet te dik. Ik begrijp een dergelijke stofwisseling niet goed.
Is het zo dat die sigaret de honger wegneemt of zo gezegd de plek voor een boterham? Hoe gaat dat dan met het hongergevoel dat in de hersenen wel of juist niet opkomt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ja, in de tabak van een sigaret zit nicotine. Nicotine zorgt ervoor dat je verslaafd wordt aan roken. Het zorgt ervoor dat je je lekker voelt als je rookt. Door de nicotine kun je je beter concentreren als je hebt gerookt. Je hebt minder honger en je bent meer ontspannen. Nicotine geeft je een kick en je wilt steeds meer. Nicotine is dus eigenlijk een soort drug, net als hasj en wiet. De stof komt snel in je hersenen. Al in 10 seconden

Toegevoegd na 3 minuten:
Roken werkt eetlustremmend omdat de nicotine in sigaretten het vrijkomen van insuline tegengaat. Insuline is op zijn beurt verantwoordelijk voor de opname van glucose in de cellen. Op het moment dat deze opname wordt vertraagd, krijg je minder snel honger. Er blijft namelijk meer glucose in het bloed achter, waardoor je hersenen geen reden zien om te eten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

roken onderdrukt idd het hongergevoel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Honger onderdrukt het honger gevoel.
Meeste rokers roken nadat ze hebben gegeten omdat dat nou eenmaal lekker is.
Zou je loge ook aanraden om is eerst te eten en dan pas te roken.
Als hij alleen maar ongezond eet zal het niet echt goed met hem gaan.

Toegevoegd na 2 uur:
Honger onderdrukt = roken..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Dat heb ik nog nooit ondervonden, dat honger mijn hongergevoel onderdrukt...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lol moet je drm een min geven is een typo
Nooit iets van gemerkt de meeste rokers eten gewoon. maar dat wil niet zeggen dat er sommigen zijn die ongezond eten. Maar dat ongezonde eten wat jij aangeeft wordt ook gedaan door niet rokers.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Heeft niet noodzakelijk een verband, ik kan de eerste 3 uur na het wakkerworden ook echt niks binnenkrijgen behalve water, en ik rook niet ook nooit gedaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je Herman den Blijker wel eens goed bekeken?

Zelf rook ik ook vrij stevig en ik heb ieder moment zin in eten, en dit zijn niet alleen snacks. Een lekkere (gezonde) maaltijd gaat er bij mij altijd in.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding