Heb ik een eetstoornis? (zie extra uitleg)

Ik ben 14 jaar, 1meter65 en tussen de 40 en 45 kilo.
Ik hou echt niet van eten ik vind het echt stom.
Ik eet 's ochtend 1broodje waar ik de korsten van laat liggen, Op school eet ik een koekje en soms koop ik es een snoepje in de automaat maar mijn brood gooi ik meestal weg. Als ik thuis kom eet ik eeen koekje en soms een broodje of chips. en bij het avond eten eet ik 4 kleineaardappels met kleinbeetje groente en soms wat vlees. mijn moeder zegt dat ik veel te weinig weet. maar weet iemand waarom ik dit doe? en waarom ik eten gewoon grof gezegt 'klote' vind?

Toegevoegd na 40 minuten:
ik lust ook geen fruit, yogurt of dat soort dingen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Als ik zo je gewicht zie ben je aan de lichte kant. Wil je graag een eetstoornis hebben om bijzonder te zijn of dat vriendinnen het ook zo doen? Probeer er eens achter te komen waarom je eten stom vind. Het is namelijk niet goed voor je, als je in de groei bent, op een oorlogs dieet te gaan. Je moet je nu ontwikkelen. Betekend niet dat je een half paard hoeft te verorberen elke avond, maar een gezonde dosis voedsel, stukje vlees, groente. En overdag je brood op eten, zou voor jou het beste zijn. Je kan hier wel weer mee naar een dokter gaan, alleen probeer het eens zelf, anders kom je gelijk weer in een hokje "eetprobleem" en mag je door het hulpverleners circuit. Als je niet goed eet dan wordt je ziek, omdat je lichaam nu eenmaal bouwstoffen nodig heeft. Net zo simepl als 1 + 1. Dus gewoon even doen, en jezelf niks aanpraten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

misschien dat je zelf even moet nagaan wat voedsel met je doet. als je dit helemaal door hebt dan heb je misschien voor jezelf ook door waarom je bepaalde voeding nodig hebt en ga voor jezelf experimenteren met bepaalde voeding maak het eten van je voedsel leuk in plaats van dat je er misschien een soort van moeten achter moet zetten. probeer zelf te koken en misschien ook eens een keer zelf brood te bakken ik denk dat je dan omdat je het zelf hebt gemaakt eerder zal eten. maar stap niet te snel naar de dokter toe en ga als eerst voor jezelf na wat dit kan veroorzaken net zoals freespirit zei. ik denk dat het eigen voedsel maken beter is voor het begrip opbouwen van wat voedsel werkelijk doet met je lichaam. en je krijgt er ook een soort van geluksgevoel van als je je eigen eten kan opeten. maar dat is voor een ieder verschillend, ik wens je in ieder geval veel succes en probeer vooral naar jezelf te luisteren. en mocht je meer vrienden hebben die dit hebben probeer dan met bijvoorbeeld een paar om de dag ieder iets bijzonders te maken en dat dan mee te nemen als lunch.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom vind je eten stom?

En krijg je eten voorgeschoteld die je bijvoorbeeld niet lust. Misschien kan je eens in gesprek gaan met je moeder wat je wel lust?

Om gezond te blijven, heeft je lichaam voedingsstoffen nodig. Die voedingstoffen zitten in brood, melk en groenten en fruit. Dus toch belangrijk om dingen te gaan proberen. Misschien een klein beetje. Op jouw leeftijd heb je veel vitaminen en mineralen nodig om te groeien en voor je concentratie op school.

Goed voor jezelf zorgen is goed eten!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een auto heeft benzine nodig. Een lichaam voedingsstoffen . Niet alles hoeft lekker te zijn. Een beetje discipline en de koek vervangen door wel brood.
Tegen mijn kinderen zei ik altijd. Gewoon knagen. Morgen weer wat anders. Te lang op een crash dieet, gaan je haren uitvallen, krijg je broze nagels enz. enz
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als jij echt echt een probleem hebt met het eten heb je een eetprobleem. als ik jou zo hoor, hou je gewoon niet van eten. Neem wel genoeg yoghurt, anders krijg je botontkalking, omat je te weinig calcium binnenkrijgt. Fruit en groente is uiteraard ook belangrijk.