Is het gezond om het korstje van de port salutkaas mee op te eten?

Toegevoegd na 3 dagen:
Bedankt voor de antwoorden!

12 jaar geleden
32.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weet ik ook nooit.... het heet niet voor niets salut ;-)

Het beste antwoord

Volgens de kaasmaker maar liever niet opeten. Is overigens niet schadelijk voor de gezondheid:

Port Salut
Port Salut heeft een vrij soepel zuivel en een oranje korst die niet eetbaar is. Deze kaas is licht geperst. Door zijn romig, milde smaak en zacht crème-achtig zuivel is Port Salut geliefd bij een groot publiek.
Melk van: koe
Gewicht: 2 kg
Herkomst: Mayenne in West-Frankrijk

--------------------------------------------------------------------------------

Bovenstaande tekst staat op een site van een kaasmakerij. Lijkt me dus niet verstandig om het op te eten.

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=31&t=429892
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het zachte korstje van port salut is goed eetbaar, dus het is niet ongezond.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De korst is een gewassen korst kaas, de dunne korst is leerachtig. In principe is de korst eetbaar, maar imitaties van de St. Paulin gebruiken wel plastic om de korst te beschermen.

Het kan dus wel, maar je moet wel weten dat het de originele kaas is.
12 jaar geleden
In principe kan je het eten. Maar als je de imitatie hebt, dan kan er plastic gebruikt zijn. Dan moet je hem dus niet eten.