is er ook calorievrij eten?

ik heb laat in de avond vaak nog iets eten, maar dan wil ik geen calorieën of vet meer binnen krijgen omdat ik al aan de max zit. ik heb nou van crystal clear van dat drinken gekocht met minder dan 1 calorie per 100 ml, en nou vroeg ik me af of er ook zo iets is wat ik kan eten, of is het beter om het gewoon niet te doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.2K
Ritsuka
12 jaar geleden
Zorgen dat je overdag minder eet, zorg voor volwaardige voeding, dat vult beter
KennisDelen
12 jaar geleden
Waarom zou je calorievrij eten, dat is toch gewoon jezelf voor de gek houden? (zoals wanneer je hoofdpijn neemt en dan een placebo slikt i.p.v. een asperientje)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Huh? Hoezo?? Jezelf voor de gek houden?? Je kan toch beter een komkommer eten dan een zak chips dan?? Is dat jezelf voor de gek houden?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
IJsblokjes zijn calorievrij eten...

Het beste antwoord

Ik zou in jouw geval opteren voor fruit. Dat is licht verteerbaar, gezond en laagcalorisch. Dan heb je toch wat te eten. Of bijvoorbeeld komkommer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Ik ken het! Calorievrij is denk ik niet veel maar is caloriearm ook goed? Ik neem savonds nog wel eens een flinke bak magere yoghurt met fruit er door. Heb ik echt trek dan doe ik er iets van muesli door. (Maar daar ziten natuurlijk wel weer calorieen in.)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In fruit zitten ook zat calorieën hoor, suikers, en koolhydraten.
Rijstwafels eventueel met een likje honing of een vetarme smeerkaas er licht opgesmeerd, lekker met een kopje thee (zonder suiker)er bij. Of reepjes paprika of een soepstengel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neem eens augurken zoetzuur heel lekker en heel weinig calorieën, 1 zure bom 10 k.cal , 1 middelgrote zure 1 k.cal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is zelfs sprake van negatieve calorie voeding.

Op zichzelf kan dat niet: een calorie is een warmte-eenheid en kan dus niet negatief zijn.
Men bedoelt dan: voedsel waarvan het calorie niveau zo laag is, dat het meer energie kost om het te eten en te verteren dan dat er in de voeding zelf zit.

Hier staat een lijst van zogenaamde
"negatieve calorie voedingsmiddelen".

Lees ook de rest van het artikel en de waarschuwingen.

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/dieet/17662-vrije-lijst-van-negatieve-calorie-voeding.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, wel voedingsmiddelen met heel weinig calorieën. Echter, als je honger hebt heeft je lichaam juist behoefte aan calorieën. Als de de totale intake niet wilt vergroten, kun je ze beter anders verdelen over de dag. Bijvoorbeeld minder grote maaltijden, waardoor je vaker iets tussendoor kunt eten. Het klinkt misschien tegenstrijdig maar dat kunnen beter calorierijke tussendoortjes zijn, zoals een stukje worst of kaas, wat nootjes of een bakje roomyoghurt. Die stillen de honger, hetgeen komkommer, rijstwafels en ander light spul niet doen. Natuurlijk moet je daar geen grote hoeveelheden van eten maar omdat je geen honger hebt ga je ook niet snaaien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Naturel crackertjes, met een plakje komkommer erop :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt al veel goede tips gekregen! Ik zelf ken het probleem maar al te goed. Ik zet regelmatig een schaaltje klaar met stukjes komkommer, snoeptomaatjes, plakjes winterwortel, zilveruitjes en eventueel een paar stukjes ananas. In totaal heel weinig calorieen en toch een schaaltje "snoep".
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
- Eet 's avonds weinig, 's nachts helemaal niets.
- Vermijd zoetigheden, want daar krijg je honger van. Vermijd ook zoetstoffen (worden in de varkensfokkerij gebruikt).
- Vermijd lichte koolhydraten (pizza, pasta, chips, ketchup) en vermijd alle snacks.
- Drink geen zoete dranken.
- Drink veel water (vult de maag en vertraagt de spijsvertering).
- Eet rood fruit en rode groente (liefst rauw, dat is beter voor de spijsvertering).
- Minder voorbewerkt voedsel (bijvoorbeeld volkoren zuurdesembrood) is beter dan voorbewerkt voedsel (zoals witbrood).
- Vermijd alcohol (veel calorieën).