Kun je dat grove Himalaya zout van de Aldi eten?

Ik heb van iemand een pakje zout gehad van de Aldi maar het is rosé en heel grof, ik vraag me af of het niet ergens anders voor dient want het kost maar 99 ct en eerbaar Himalaya zout kost veel meer

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.3K

Antwoorden (1)

Roze Himalaya Zout is gewoon eetbaar.

Kijk eens op de verpakking of er geen ingrediëntenlijstje op staat. Als er meer dan zout op dat lijstje staat, zou ik het niet zomaar eten, voordat je weet waar die toevoeging dan uit bestaat, en of die gezond is.

Je kunt ook zelf eens langs de Aldi gaan, en kijken waar dat zout in de schappen ligt. Bij de etenswaren of bij de badspullen.

Maar in principe zou je ook het badzout gewoon kunnen eten, indien het zuiver zout betreft, zonder toevoegingen.

Het is wel mogelijk dat bij de winning van zout voor consumptie, strengere regels op het gebied van hygiëne gelden, waardoor de prijs hoger wordt.
Ook is het mogelijk dat er aan badzout een geurtje of kleurtje wordt toegevoegd. Dat moet je dan dus niet eten.

Maar roze is wel een normale kleur voor dat zout. Maar natuurlijk kan die kleur met kleurstoffen versterkt zijn.
Dus goed opletten is wel de boodschap.