Kan ik op deze manier gezond en rustig aan 50 kg afvallen?
Het zit namelijk zo: ik ben een grote chipsfan en eet die smorgens tot savonds, als het even kan. En het liefst met frisdrank erbij. Daardoor ben ik ook over een langere periode 50 kg aangekomen (en door andere factoren). Ik eet bijna geen koek of snoep. Ben er ook echt geen fan van (vroeger wel, nu niet meer).
Ik heb nu uitgeprobeerd afgelopen weekend (voordat ik er écht aan begin) om te ontdekken wat ik zoal eet, zonder snacks, en dus gezond leef.
Dit eet ik, zonder snacks, en zonder frisdrank:
- 2 boterhammen, met een kop thee met suiker
- smiddags 2 boterhammen, met melk
- savonds schep ik 1 keer op en maak ik vaak gezond eten, groente en dergelijke, omdat ik ook drie kinderen heb die ook gezond moeten eten uiteraard.
Tussendoor probeer ik wel gezond te drinken. Ik hou alleen niet van appelsap (te zoet) en sinaasappelsap (dat is gewoon een vieze smaak). Dus maak ik limonade zonder suiker (van het merk Raak), drink ik thee, of water. Maar ik wil dus gezond drinken.
Ik eet 1 of 2 keer per week een toetje na het eten.
Fruit eet ik wel, maar niet zo graag als ik vroeger deed, dus eet ik het niet. Ik eet wel graag bananen, maar ik denk dat vaak bananen eten niet goed is voor je.
(122 naar ongeveer 80 of 75kg, mijn lengte is 1,77).
Naar een dietiste wil ik niet, want ik ben zo iemand die het graag "zelluf" doet. En sportschool is aan mij niet besteed.
Ben ooit eens 25 kg afgevallen in 6 mnden. Ik sloeg toen door in caloriën tellen, dat wil ik dus voorkomen.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.