Wat is het beste voor de lijn? eerst eten en dan calorieën verbranden of eerst calorieën verbranden en dan eten.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.2K
Verwijderde gebruiker
een jaar geleden
Het gaat niet om calorieën verbranden maar om vet verbranden. Eerst bewegen bevordert de insulinegevoeligheid, waardoor je eerder vet verbrandt.

Antwoorden (4)

Voor het verbranden van calorieën maakt dat niets uit.
Maar bewegen na het eten is geen aanrader.
Je kunt beter voor het eten sporten, dan heb je niet zo'n last van een volle maag. Na het eten heeft je maag alle energie nodig om het voedsel te verteren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eerst eten en dan de calorieën verbranden is beter, maar zorg er wel voor dat je niet te zwaar eet en er een uurtje tussen eten en sporten zit.

Na het sporten gaat je 'oventje' uit. Alles wat je dan eet, verbrandt minder goed en kan zich als vet ophopen. Ook loop je het risico teveel te eten 'want je hebt toch net gesport, dus het kan wel'. Voor het sporten loop je daarop minder risico omdat je van teveel eten last krijgt (en neem aan dat je dat niet wilt).

Succes!
13 jaar geleden
Het gaat er bij afvallen om dat je meer energie verbruikt dan je binnenkrijgt. Of dat nou voor of na het sporten binnenkomt, maakt in theorie niet uit. Maar voor het sporten neem je eerder iets lichts, omdat je er anders last van kunt krijgen; na het sporten moet je idd opletten dat je niet teveel gaat 'snaaien' om dat je tch al gesport hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een volledige maaltijd net voor het sporten is te belastend voor de maag. Op een lege maag sporten kan nefast zijn voor de prestatie. Een goed advies is om niet te kort na de maaltijd te sporten. Meestal wordt minstens twee uur aanbevolen na uitgebreide maaltijden (volledig middagmaal). Gaat het over licht verteerbare maaltijden, dan is sporten na 1 uur ook ok.

Indien je net voor het sporten toch nog honger zou krijgen, neem dan iets licht verteerbaars zoals een droge koek, een potje yoghurt, een banaan of een doosje rozijnen.