Hoe kom ik van mijn Coca Cola verslaving af? Minderen helpt niet dat houdt de verslaving in stand.

Het is echt een verslaving.

Toegevoegd na 1 uur:
Ik heb het een keer 2 jaar niet gedronken. Toen ben ik weer begonnen en was het gelijk weer mis. Ik drink al caffeïnevrije ligtht. Niet meer kopen zou natuurlijk het beste zijn maar dan neem ik van iets anders weer te veel. Ik wil leren het in de hand te houden. Het niet in de hand kunnen houden in eigenlijk het probleem.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waaraan merk je dat het een verslaving is dan?
wat gebeurt er als je het niet binnen krijgt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lichamelijk merk ik niets als ik er mee stop maar ik moet om de een of andere reden gewoon die smaak in mijn mond hebben. Raar maar waar.

Het beste antwoord

Het is een hele vervelende gewoonte.
Misschien heb je het nog niet gemerkt, maar cola kan rare dingen met je lichaam doen door al die suikers en andere stoffen.
Ik merkte toen ik geen cola meer dronk, dat ik ineens 2 uur langer sliep en dat ik stukken minder druk was. Wist ik toen dat het door de cola kwam.

Misschien kan je als je cola wil drinken water pakken of
negatieve verbindingen maken aan cola in je hoofd. Schijnt voor heel veel verslavingen te werken!

Je kan ook bijvoorbeeld een weddenschap anders aan gaan met je vrienden en familie. Elke keer als jij cola drinkt, moet je iets doen voor diegene die je daarop betrapt. Bijvoorbeeld 25ct betalen ofzo. Dan gaat het wel hard, haha.

Het is natuurlijk gewoon een kwestie van doorzetten en discipline houden ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Niet meer kopen, niet meer drinken. Neem water. Zo simpel is het.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het is moeilijk maar wel goed geantwoord een + van mij
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt :D tuurlijk is het moeilijk, maar dat is elke verslaving! Minderen is minder consequent, als je het toch wel mag drinken, waarom zou je dan niet meer mogen. Als je jezelf zegt ik mag het niet klaar, dan weet je wat je te verwachten hebt :)
Ik weet niet of dat het zal helpen, maar misschien kan je je als je iets gaat drinken (geen coca Cola natuurlijk) voorstellen dat het coca Cola is. Ik heb echt geen idee of het zou werken want je proeft natuurlijk iets anders, maar je kan het proberen.
Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toch moet je minderen om af te kicken.

Stel je drinkt 6 glazen cola per dag. Bouw dan af in zes weken. Iedere week een glas minder. Dus vanaf morgen 5 glazen per dag. Vanaf volgende week 4 glazen per dag etc.

Zo is het niet al te heftig voor je lichaam. Drink wel veel water, dat helpt sneller bij afkicken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik had ook een coca cola "verslaving" maar toen ik hoorde dat je cellulitis kreeg van prik ben ik gelijk gestopt
de enige oplossing is nooit meer drinken, neem standaard een flesje water in je tas, als je uit eten gaat leer jezelf af gelijk cola te zeggen.
andere optie is er niet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
juist antwoord+
Ik zou beginnen met overstappen naar coca cola light of zero. Je hebt dan wel (een soort van) de smaak van cola, maar het is al een stuk minder ongezond. Als het ineens stoppen met cafeïne te heftig is dan kun je ook de helft van je cola vervangen door light of zero en dan elke week een glas cola per dag er af halen en vervangen door water of iets anders.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee hoor, light is gezonder!!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Light is 100% vergif voor je lichaam!!!! Zoek maar eens naar de werking van aspartaam. Echt vergif!!! Alles wat ook maar lijkt op light moet verboden worden :') (zal hier vast wel weer heel veel negatieve reacties op krijgen, maar dan maar)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
light is erg slecht vanwege de aspartaam met chelsea eens hoor
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt burg!!! Toch maar even een linkje gezocht:
http://www.aspartaam.com/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
alles is, afhankelijk van de dosis, slecht voor je. de vraag was: hoe kom ik van de verslaving af. de verslaving wordt veroorzaakt door cafeine, in light zit geen cafeine, waardoor het mogelijk wordt om toch (een soort) cola te blijven drinken zonder dat het verslavende effect optreedt. of aspartaam of suiker slechter is, dat is een heel andere discussie, maar op het gebied van verslaving is vervangen door een lightproduct een goede manier.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@poesjelief: lees nu je reactie pas, want gelijk gepost met mijn laatste reactie, maar inderdaad: light drinken is echt niet zo schadelijk als de anderen ons hier doen geloven, maar teveel van iets is nu eenmaal nooit gezond. mijn advies is: 50/50 cola met suiker/cola met aspartaam en dan rustig aan afbouwen. altijd nog gezonder dan gewoon doordrinken nietwaar?
er is cola zonder caffeine die zou je kunnen proberen maar het beste is toch niet meer kopen en water gaan drinken in plaats van cola dat kost veel wilskracht van jou kant .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan de cola misschien aanlengen met water.
Altijd een beetje meer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb een tijdlang blikjes gekocht en 'gunde' mezelf 1 blikje per dag, daarna nog alleen in het weekend 1 blikje/dag. Nu drink ik het helemaal niet meer.