Wij zitten straks midden in een verbouwing. Druk, fulltime werken enz... Hoe eet ik dan gezond?

Hoe zorg ik dat we gezond blijven eten. Straks heb ik echt geen tijd om te koken na het werk want dan moet er verbouwt worden in ons nieuwe huis. Iedere dag pizza of patat zit ik ook niet op te wachten. Heeft iemand tips? Ps.we moeten het een tijdje zonder keuken doen, een gaspitje dus!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.2K

Het beste antwoord

Begin nu al met gezonde basismaaltijden te maken en deze in te vriezen. Tijdens de verbouwing hoef je alleen maar te zorgen voor b.v. verse sla, rauwkost, fruit, brood en beleg.

- Wat soorten pasta's
- Soorten ovenschotels
- Wat wokgerechten enz.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Je maakt elke twee à drie dagen twee à drie maaltijden klaar daar investeer je dan een uurtje of max twee uur aan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan maaltijdsalades maken en éénpansgerechten (macaronischotel, chili con carne, stamppot, soep met broodjes)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Fruit kopen en rauwkost kan altijd en zo compenseer je een beetje.Heb je geen kennissen of familie wonen bij je in de buurt je zou daar kunnen gaan eten.Of schaf een grill aan daar kun je vlees op grillen en of je pitje kook je aardappelen en rauwkost.1 pans gerechten maken.

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Naar de gemakswinkel (supermarkt) gaan en daar maaltijdsalades en andere verse kant en klaar kopen . Lekker licht .

Blikje bonen erbij om de honger te verdrijven.

Eventueel alleen maar dik belegd brood ( belegd met kaas , hummus , evt . vleeswaren , gebakken ei ) .

Boeren omelet ( zit alles in ) , het is beter niet iedere dag ei te eten .

Succes met de verbouwing.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rauwe groenten zijn erg gezond, dus maak bijvoorbeeld veel maaltijdsalades, met o.a. paprika, courgette, ui en rucola. Lekker wat feta erdoor, of een blikje tonijn, of wat noten en een beetje olijfolie+peper+citroensap en je bent in feite klaar.
Wil je graag warm eten, maak dan veel couscous, dit kan je gemakkelijk maken met een beetje heet water uit de waterkoker (even laten staan en klaar) en meng daar rauwe groenten door (andijvie is heel lekker met couscous!), of iets uit een blik (mais+doperwtjes+worteltjes) met een lik sambal.
Of gebruik een stoompannetje met meerdere verdiepingen op je gaspitje. Leg bijvoorbeeld een stukje kip onderin met wat kruiden, en de aardappelen erbovenop, en dan wat paprika bovenop. Kruiden naar smaak en klaar!
Succes ermee, je moet er de handigheid in vinden, maar het is net als kamperen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nog nooit van zo een pannetje gehoord. Wel handig met 1 gaspitje! :)
Op marktplaats een gasfornuis met oven zoeken die je kan aansluiten op een gasfles.
Zo heb je 4 pitten en een oven om je ingevroren ovenschotels (uit ander antwoord) in te maken, want de hele tijd uit de magnetron lijkt me ook niks.

Na de verbouwing kan je die weer verkopen, het kost je dus bijna niks.

Toegevoegd na 1 minuut:
En een keer per week barbecueën vind niemand erg. :-P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh dat is ook lekker...
Je kan aan mensen om je heen vragen of ze nog wat te op te warmen hebben, en in een keer meer maken.
En ja, soms dat frietje maar,

Leeswonder