wat maakt snoep ongezond ?

niet

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
5K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
De suikers , de kleurstoffen de chemische toevoegingen de smaak versterkers conservering's middellen . Mogelijk het ergste is dat ze vaak inplaats van gezond voedsel worden genuttigd .
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het is niet alleen dat er ongezonde stoffen inzitten, maar ook dat er gezonde stoffen (voedingsmiddelen) ontbreken.
Over het algemene zitten er weinig stoffen in waar je lichaam iets aan heeft.

Antwoorden (2)

Je kan deze antwoord gebruikten:

snoep is geen voeding, het bevat geen voedingswaarde alleen maar suiker… Er zitten veel suiker en kleurstoffen in, en (bijna) geen voedingsstoffen. ... Ze deden dat vanwege de voedingsstoffen, en suiker is een voedingsstof die gemakkelijk wordt verteerd. Daarom waren ze gek op suikers.

Het is ook niet goed voor je tanden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Daar is maar een antwoord op :

Afhankelijk van hoeveel en hoe vaak je het eet is de suiker ongezond.

suiker
vaak
veel

is ongezond.

"Tegenwoordig zit bijna overal suiker in, daardoor krijgen wij er (vaak zonder dat we het door hebben) veel te veel van binnen. Het belangrijkste is dat suiker geen voedingswaarde heeft en niets nuttigs doet voor je lichaam. Je kunt het daarom beter niet eten.

Negatieve effecten
Daarbij kan het verschillende negatieve effecten op je lichaam hebben als je teveel suikers binnenkrijgt:

Het verstoort je hormoonhuishouding.
Als je suiker eet maakt je lichaam het hormoon insuline aan.
Door teveel suiker in je bloed, kan je last krijgen van grote hoeveelheden insuline, er kan dan teveel suiker in je bloed blijven zitten: erg ongezond.

Daarnaast bevordert insuline de vetopslag, dus continu insuline aanmaak, omdat je steeds suikers eet, wordt de energie in je lichaam opgeslagen als lichaamsVET ipv te verbranden.

-----overgewicht en diabetes type 2 kunnen een gevolg van teveel suikers zijn-----

Je bloedsuikerspiegel(bss) en daardoor je emoties worden beïnvloedt hierdoor. Suiker zorgt voor snelle pieken in je bloedsuikerspiegel, waardoor je snel energie krijgt en daarna je juist erg moe voelt. Dit kan je prikkelbaar/chagrijnig maken en blij als je weer suiker eet.

Het is slecht voor je tanden. Het kan gaatjes veroorzaken.
Het kan verslavend werken. Als je suiker eet komt er dopamine vrij in de hersenen, dit zorgt voor een fijn en gelukkig gevoel. Als dit gevoel minder wordt, krijg je een dip en wil je weer suiker eten.

[Het is trouwens lastig om helemaal suikervrij te eten omdat in veel producten verborgen suikers zitten. Als je wilt afvallen kun je beter zo natuurlijk mogelijk eten. Voorbeelden van natuurlijke voeding zijn groenten, fruit, vlees, vis, ei, noten, zaden, pitten en oliën. Vermijdt bewerkt voedsel uit bakjes, pakjes, blikjes en zakjes zoveel mogelijk. Belangrijk ook is geen frisdrank te drinken, maar allen nog water en kruidenthee.]