Ja zeker. In zoete (munt-)drop zit zelfs meer zout dan in zoute (haring-)drop: zoete drop is zouter dan zoute drop.

"In zoete drop zit 200 milligram zout (natriumchloride) per honderd gram drop, meer dan de zoute variant die 150 milligram zout per ons bevat. Dat komt omdat zoete drop meer zoutrijke ingrediënten heeft. Zoete drop smaakt vooral zoeter doordat er meer suiker in zit: dat wordt gebruikt om de zoute smaak te maskeren."