Waarom zie je in een bakkers- of supermarktbrood geen sporen van kneedhaken?

Als wij brood bakken in onze broodbakmachine, zie je aan de onderkant de sporen van de kneedhaken.

Nu neem ik aan dat bakkers, en anders de fabrieken wel die de supermarkten van brood voorzien, hun brood niet met de hand kneden, maar ook met machines. Toch zie ik in bakkers- en supermarktbrood nooit sporen van kneedhaken.

Hoe komt dat?

7 jaar geleden
1.3K
paulus811
7 jaar geleden
Ze kneden niet per brood, maar stoppen het geknede deeg in bakblikken. In een cake zie je toch ook geen sporen van kneedhaken?
ronron1212
7 jaar geleden
Het brood wordt na het kneden gerold en dan pas in een bakblik gelegd.
amc
7 jaar geleden
https://www.youtube.com/watch?v=MsteHD475mk Kijk en het wordt vanzelf duidelijk.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
...

Het beste antwoord

Omdat in jouw eigen broodbakmachine de deeghaken IN het bakblik zitten. Grote bakkerijen kneden het deeg voor -tig broden in een grote bak en verdelen daarna het deeg over meerdere bakblikken. En die bakblikken zijn gewoon glad van binnen.
7 jaar geleden
HeerVoldemort
7 jaar geleden
+ Klopt. Heb ik gezien toen ik op bezoek was bij de bakkerij van Albert Heijn.
Utrecht
7 jaar geleden
Zo logisch.
Om die reden vind je ook nooit deegkloppers in de cake... ;-)

Andere antwoorden (1)

Bakkers en supermarkten gebruiken hele andere (professionele) broodbakmachines.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
tinus1969
7 jaar geleden
En op welke manier zijn die dan anders?