Bestaan er zoethout stokjes met andere smaken?

Van die ouderwetse zoethout stokjes, de meeste mensen vinden het niet lekker.. Ik wel overigens, maar ik vroeg me af of er niet iets bestaat zoals 'koffiestokjes..'
Dus eigenlijk een stok zoals zoethout, waar je lekker lang op kunt kauwen, maar dan met een andere smaak!

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
2.3K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Nee, niet dat ik weet, maar er zijn wel hele lekkere koffie snoepjes: Kopiko heten deze mmmmmm
http://www.enjoybettercoffee.com/Kopiko-Coffee-Candy-p/kp003.htm
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Die koffie snoepjes zien er inderdaad heel lekker uit!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Hmm de colastruik? Ik ga eens even een kijkje nemen haha!

Antwoorden (1)

Nee. De smaak van zoethout is niet toegevoegd, maar zo smaakt het hout zelf. Daarom zijn er geen andere smaken van (bijvoorbeeld: de enige smaak broccoli is broccolismaak, omdat het de smaak van broccoli zelf is)

Toegevoegd na 1 minuut:
Zoethout is in de handel de aanduiding voor korte stukjes van de wortelstok van Glycyrrhiza glabra, een plant die van oorsprong voorkomt in Eurazië, Noord-Afrika en West-Azië. Inmiddels is de niet-bedreigde plant wereldwijd te vinden. De plant bevat een zoetstof die zo'n 30 tot 50 keer zo sterk is als suiker, maar niet schadelijk is voor de tanden[1]. Er moet flink op gekauwd en gezogen worden om de zoetstof te proeven.