Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb gedroogde kapucijners geweekt en gekookt. Het is teveel voor de maaltijd van vandaag. Hoe kan ik de rest nu nog bewaren?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
2.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Gekookte peulvruchten kan je invriezen als je ze niet zo snel weer wilt eten. In de koelkast zijn ze slechts enkele dagen houdbaar, mits ze goed afgesloten zijn.

Laat ze zo goed mogelijk uitlekken en doe ze in een diepvrieszak. De zak kan je af en toe even doorkneden om ze losjes te houden. Dit moet je zeker in het begin doen. Als je later toch een keer in de vriezer moet zijn, knijp en schud de zak dan even, anders wordt het één bonk. Dit gebeurt dus ook als je e in een diepvriesdoos doet, daarom vind ik een zak prettiger...je strooit ze er dan als het ware uit.

Bega niet de fout om ze eerst te laten ontdooien als je ze wilt gebruiken. Breng water aan de kook en doe ze dan pas erin. Zo behouden ze meer voedingsstoffen en ook hun vorm.
(Lees meer...)
amc
7 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding