Wat zijn de best natuurlijke vochtafdrijvende middelen?

Bijvoorbeeld een bepaalde groente, fruitsoort of thee.
Ik las ook ik iets over appelazijn.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
8.5K

Het beste antwoord

Knoflook, asperges, bieten, kool, wortels, selderie, uien radijs, mosterd en tomaten!
succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dankjewel voor je antwoord, het bleek werkelijk effectief te zijn!

Andere antwoorden (7)

Appelazijn in water opgelost is goed, maar ook bleekselderij, asperges, rauwe zuurkool, komkommer
zijn vochtafdrijvend.

Toegevoegd na 4 minuten:
Vergeet ook niet minder zout te gebruiken. Zout houdt vocht vast en is dan ook vaak de oorzaak.

Toegevoegd na 16 minuten:
Appelazijn is ook heel goed als dressing te gebruiken voor de sla. Trouwens de zuren van tomaten helpen de nieren om vocht af te drijven en vetdeeltjes weg te spoelen. OOk bietjes zijn sterk vochtafdrijvend, ze consentreren zich vooral op de lever en nieren.
amc
14 jaar geleden
Bleekselderij is goed.
Rooibosthee ook.

Toegevoegd na 3 minuten:
alcohol in allerlei vormen!!
(daar hebben we de kater aan te danken)
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 dat was ook mijn antwoord..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+
Alcoholvrij bier.

Toegevoegd na 40 seconden:
Bonenkruid.

Toegevoegd na 2 minuten:
Chinese bieslook.
Thee van gedroogde vruchten.

@itsme:
Klopt, maar ik wil geen alcohol promoten ;).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
itsme
14 jaar geleden
he, vreemd. Ik dacht dat alcohol ook vochtafdrijvend was... Ben ik zelf trouwens vergeten te noteren
cranberrie sap
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Peterselie en selderij is ook vochtafdrijvend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
KNOFLOOK

ASPERGES

BIETEN

SPRUITEN

KOOL

WORTELS

SELDERIJ

KOMKOMMER

MIERIKSWORTEL

SLA

UIEN

RADIJS

TOMATEN

APPELAZIJN
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De meest bekende: paardenbloem. De Fransen noemen het niet voor niets 'pis-en-lit'. De bladeren zijn eetbaar (wanneer gekweekt in het donker heten ze ook wel 'molsla') en hebben een vochtafdrijvende werking.

Nu is dit niet echt de tijd voor vers geplukte paardenbloembladeren, maar gedroogde bladeren getrokken als thee schijnen ook vochtafdrijvend te werken.

Toegevoegd na 41 seconden:
Oh, en die zijn dan weer te krijgen bij natuurvoedingswinkels, bij de kruidentheeën.