hoeveel calorieën heeft een goed ontbijt gemiddeld?

Als je ervan uitgaat, dat je 2000 calorieën per dag eet. Of 2500.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
17.3K

Het beste antwoord

Deze vraag is lastiger om te beantwoorden omdat ieder lichaam verschillend is. Bovendien heeft de één meer zin in eten dan de ander op de vroege ochtend. Een veilige richtlijn voor het aantal calorieën dat je zou moeten eten als ontbijt is ongeveer 20 tot 25% van je totale caloriebehoefte op een dag.

Voor vrouwen is dat gemiddeld genomen 20 tot 25% van 2000 kcal: 400 tot 500 kcal.
Voor mannen is dat gemiddeld genomen 20 tot 25% van 2500 kcal: 500 tot 625 kcal.

Je kunt hier, afhankelijk van lichaamsbeweging en je bouw, iets onder of sterk boven zitten. Zeker wanneer je bijvoorbeeld een half uur naar je werk of school fietst kun je gerust twee boterhammen meer eten. Ook zul je begrijpen dat een tengere man van 1.65m veel minder hoeft te eten dan een gespierde man van 1.95m.

Een gezond ontbijt waarmee jij je stofwisseling op gang brengt is vooral niet te weinig eten, zolang het ontbijt bestaat uit volkoren producten en niet te veel simpele koolhydraten / suiker. Hiermee verlaag je de kans op obesitas en vele ziekten aanzienlijk, en kun je beter presteren op school of op je werk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

als het goed is. 900 calorieën
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je 10-16 bent moet je er 2200 hebben, dus dan kun je het best 2-5 boterhammen nemen met kaas of zo.
Als je 17+ bent (niet rot) moet je er 2000 hebben. Kies dan voor 1-3 boterhammen.