De naam, meer niet...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tafelaardappelen zijn 'gewone' aardappelen. Eigenlijk bedoelen ze daarmee de meest verbouwde aardappelen.
In Nederland is dat de eigenheimer, agria, bildstar enz.

Er zijn een aantal exclusieve rassen met een uitgesproken smaak. Deze zijn veel duurder en worden vaak niet in Nederland verbouwd. Denk aan de roseval, flandria, la bonnotte etc. Deze worden in exclusieve restaurants gebruikt en is dus geen tafelaardappel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In mijn speurtocht naar aardappels kwam ik het volgende tegen:
Je hebt aardappels in veel varianten. Je hebt bijv. aardappels voor de zetmeelindustrie, aardappels voor frites, pootaardappels en consumptie-aardappels die gekookt, gepoft, gebakken of als puree op tafel gezet worden: de zgn. tafelaardappels. Maar ook in deze aardappels zitten verschillen: Je hebt bijv. zoete aardappels en gewone aardappels, maar je hebt ook snelschillers of gewone aardappels.
Gewone aardappels zijn dus tafelaardappels die niet in een bijzondere categorie vallen, zoals snelschillers of zoete aardappels.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt tafelaardappelen en pootaardappelen.
Daarentegen bestaan er geen tafelpootaardappelen.