Heb in laos de lekkerste gebakken bananen op, heb thuis alles geprobeerd om het ook zo te krijgen maar het lukt me niet. Wie kent het recept.

Ik krijg het gewoon niet zo krokant, heb al rijstemeel met water gebruikt maar niks, maar ook ander beslag lukt me echt niet zelfs niet met opgeklopte eiwit het blijft zacht.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2K

Antwoorden (3)

Dat je pisang niet knapperig wordt kan natuurlijk ook komen door de verhoudingen van het papje.
Je kunt er rijpe bananen voor gebruiken, maar ook de bakbananen, deze moet je even voorkoken, anders blijven ze te hard.
Voor de bakbanaan geld; hoe bruiner, hoe beter.
Probeer het eens op deze manier.

Pisang Goreng voor 10 bananen;

10 bananen
2 kopjes meel
1 thl zout
1 ei
half kopje water
ruim olie om te bakken

Maak in een kom een dik beslag van meel, ei, water en zout.
Schil de bananen en snij ze in tweeën
Zet een pan met olie op en laat de olie goed heet worden.
Wentel de bananen vóór het bakken door het beslag en bak ze op matig vuur lichtbruin.
Bestrooi ze eventueel rijkelijk met poedersuiker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lekker! Mag ik mee eten?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is in een 'mum' klaar, probeer maar eens :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lekker +
Maak het beslag met Tempura..Indonesische toko's verkopen dat..
Mengen met melk en klaar...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tempura gebruik je meestal voor groentes en/of vis, zoals gamba's.
Het is een ander deeglaagje. :)
Misschien heb je hier wat aan.

Pisang goreng gebakken banaantjes.

Ingrediënten
2 bananen-4 eetlepels bloem- 1 eiwit- mespuntje bakpoeder-zout-lauw water.

Hulpmiddelen
Een frituurpan, een kom en een mixer.

Bereidingswijze
Doe de bloem in een kom. Voeg wat zout toe en maak er met lauw water een soepel beslag van. Klop een eiwit los en meng dit door het beslag samen met een mespuntje bakpoeder.
Pel 2 bananen en deel elke banaan in drie schuine stukken. Haal de stukken banaan door het beslag en bak ze in heet frituurvet.
Dien ze onmiddelijk op en bestrooi ze eventueel met poedersuiker.

Serveertips
U kunt voor dit recept ook bakbananen of rode bananen gebruiken.