Is er een brandveilige manier om je horeca-terras te verwarmen?

Gemeente zit tegen

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
TurfGraver
7 jaar geleden
Verwarmen geeft altijd een brand gevaar.
De manier waarop (en waarmee) kan dit verkleinen. Om hier antwoord op te geven zouden we te tekeningen (afmetingen e.d.) van terras moeten weten.
ronron1212
7 jaar geleden
http://www.tvsnl.nl/menu-Horeca
bamibal
7 jaar geleden
Die is er zeker: http://www.belieff.com/wp-content/uploads/2015/12/Final00008-1024x683.jpg
paulus811
7 jaar geleden
Ik heb wel eens op een terras gezeten waar een fleecekleed in elke stoel lag. Lijkt me voordelig en bijzonder veilig.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Brandgevaar bij verwarming op gas begrijp ik, maar bij elektrisch zie ik het probleem niet, behalve dan dat het een bizarre energieverspilling is. Is er al een verwarming of is het nieuwe aanleg?
Antoni
7 jaar geleden
Wat adviseert de gemeente nu zelf als oplossing? Vraag het eens aan de gemeente!

Antwoorden (1)

Als de heater een ce-markering heeft zijn ze veilig. Een terrasheater op gas heeft bvb een (verplichte) omvalbeveiliging en een gasafsluiter mocht de vlam uitwaaien.
Dit is Europees geregeld en is dus veilig.
Wat jouw gemeente ervan zegt is niet relevant tenzij het in de APV staat dat het niet mag.