Waar kan ik in Nederland een Chinees restaurant vinden waar de 'kaart' echt Chinees is?

Veel restaurants stemmen de kaart af op de behoefte van de Nederlanders. Ik wil echter eens gaan Chinezen met echte Chinese specialiteiten zoals men in China eet. Dus veel groenten en vis op een grote plaat. Zijn er dergelijke restaurants te vinden in Nederland?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.9K

Het beste antwoord

Dan moet je gaan eten in dat drijvende restaurant bij het Centraal station in Amsterdam.
Heb daar met echte Chinezen gegeten.
Eén tip: Bestel niet wat echte Chinezen lekker vinden.
Ik heb veel meegemaakt, maar dit sloeg alles.

Toegevoegd na 1 minuut:
Sea Palace heet het dus.
Plaatje bij antwoord
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat klopt wel, maar eenvoudiger en een stuk betaalbaarder en net zo lekker is het een paar 100 meter verder op de Zeedijk. Ik ben zelf fan van Nam Kee en New King.
AWM
14 jaar geleden
Ja, dat zal wel. Maar ik had ECHTE Chinezen op bezoek.
Die wilden persé daar eten, want dan konden ze in hun eigen taal bestellen. My god, ik moest beleefd mee eten, wat was dat erg. Terwijl ze ook dingen serveren die wij Westerlingen lekker vinden. Je hebt van die dagen...
Rieneke1
14 jaar geleden
nou ben ik benieuwd antwoordman, ze hebben je toch geen hond geserveerd of zo?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad, met gasten ga je eerlijk gezegd niet naar de Zeedijk. Dan is Palace een logische keuze.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben nu ook wel nieuwsgierig wat je gegeten hebt Antwoordman...
AWM
14 jaar geleden
Het is alweer een paar jaar geleden. Het was een Chinese delegatie waar ik uitgenodigd was. Ik had niets in te brengen, zij bestelden alles in hun geheimtaaltje. Wat me nog het meeste bijstaat was het hoofdgerecht. Een vis. Een hele grote witte vis. Zo in het water geflikkerd met huid en haar en alleen gekookt. Zonder kruiden en saus een hele grote witte smakeloze vis met vinnen kop en ingewanden er nog in.
Geef mijn portie maar aan fikkie...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eén vis voor jou alleen? Dan laat je de kop en ingewanden toch liggen. Ik was er natuurlijk niet bij, maar het klinkt niet heel ernstig. Maar ik ben ook een alles eter hoor....;-)
AWM
14 jaar geleden
Er zat nog van alles bij wat ook niet te pruimen was.
Maar het was een heeeeele grote vis. Je mocht niet zelf pakken, er werden stukken smakeloos kattenvoer op je bord gelegd. En dan gaat iedereen naar je zitten kijken hoe je je daar door heen werkt! Want praten is er niet bij :)
Rieneke1
14 jaar geleden
hm, klinkt gezellig antwoordman :s
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ok, die sfeer zal inderdaad niet aan de smaak van het eten hebben meegewerkt.
Als ze je nu voor zoiets uitnodigen bedank je zeker beleefd?
AWM
14 jaar geleden
Ik had geen keus. Ik kon de uitnodiging niet afslaan.
Een onverhoopte volgende keer ook niet. Maar ik denk niet ik ze snel terug zie :)

Andere antwoorden (11)

Dat zijn er een hoop hoor. HIer eten vaak vooral chinezen. Kijk bijvoorbeeld in ChinaTown op de zeedijk in Amsterdam. O.a. Nam Kee en New King kunnen heel authentiek koken. Ook in Den Haag zit een Chineese wijk.

Dat betekent overigens ook dat je ingewanden kunt krijgen. Ik bestel meestal wat van een foto. Dan weet ik in ieder geval hoe het eruit ziet.

Maar bedenk wel dat onze "Chinezen" ook gewoon Nederlanders zijn en zich bewust of onbewust ook aanpassen en gewoontes mengen. Dat zie je ook aan Chinezen die naar Suriname of Indonesië zijn gemigreerd. De culturen worden op den duur gemixed. Dat gaat gewoon zo.

Als je echt Chinees wilt eten moet je naar China en dan niet in een toeristenhotel, maar bij een familie op het platteland. En dan zal je merken dat China zo groot is, dat in elke streek wel weer andere smaken en gerechten : Chinees"zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Chinatown Amsterdam
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan kun je het beste naar een grote plaats gaan oa a'dam,rotterdam,utrecht,arnhem enz
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Paradijs aan het Vredenburg in Utrecht zit altijd vol met Chinezen, en zelf vind ik het eten er heerlijk. Heel anders dan bij de gemiddelde Chin. Ind. Als vegetariër heb ik geen ervaring met hun vis of vlees, maar hun mock chicken en mock duck zijn uitstekend.

In het algemeen vis je de Chinees-Chinese restaurants er inderdaad niet uit als je googlet op 'chinees restaurant'. Het wordt waarschijnlijk al beter als je specifiek zoekt op één van de Chinese keukens, bijvoorbeeld 'kantonees restaurant'.

Bedenk trouwens ook wel dat China een héél groot land is, en dat 'echte Chinese specialiteiten zoals men in China eet' een heel breed begrip is. In sommige streken zal dat veel groenten en vis op een plaat zijn, in andere is vlees juist de hoofdmoot.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ga altijd naar Win Kee in Amsterdam. Daar heeft Jacky Chan zelfs gegeten. De foto's hanger er nog. Maar eerstens is het niet wat je denkdat Chinees is en tweedens bestaat er geen Chinese keuken. China is zo groot dat er meerdere chinese keukens zijn. Ik heb veel 'chinees gegeten' in Taiwan, Hong Kong en Singapore, maar het was overal weer anders, omdat in het enene land een ander soort chinees woont dan in het andere land. Datzelfde geldt ook voor de Indiase keuken of de Indonesische keuken. Echt Indonesisch bestaat ook niet: Padan, Oost Javanse, West Javaanse, Balinese keuken om er maar een paar te noemen.
Lekker is wel, om in de winder bij het Seapalce (In A'dam voor ghet centraal station) Peking eend te eten. Dan krijg je drie of vier gerechten van eend, een kompleet menu. Ik zeg daar altijd: doe maar iets voor EUR 50 p.p. aan de eigenaresse en dat is nog nooit tegengevallen. Je moet wel vragen of de eigenaresse zelf even aan jouw tafel komt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Chinatown Den Haag kan er ook wat van. Gewoon de Wagenstraat inrijden en uitzoeken. De kaart is in het Chinees en als je dat niet kan lezen dan kijk je naar de plaatjes. Ook leuk het personeel is soms ook niet te verstaan en spleken ect zondel de lettel l. Ze zijn wel verschrikkelijk vriendelijk en geven je echt het gevoel dat je meer dan welkom bent. Veel eetplezier toegewenst.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De Nieuwe pauw.
http://www.denieuwepauw.nl/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is dus typisch géén echt Chinees restaurant. Niet te geloven, zo'n wokfabriek met in neonletters 'chin ind spec' op de gevel, heb je de vraag überhaupt gelezen?
In Eindhoven:
Traditioneel Chinees Restaurant Nieuw Nan King
Markt 19a , Eindhoven
Het overgrote deel van de gasten is Chinees waren. Daar alleen al kan je afleiden dat ze de originele Kantonese keuken hebben.
Het is een heel goedkoop restaurant op een toplocatie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nog niet zelf geweest, maar van bekenden in Eindhoven gehoord dat dit inderdaad klopt, dus +.
in Bergen op zoom
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel erg super goed

de chinese muur in het brabantse Best.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij Hu's Garden te Enschede