In de 17e tot en met de 19e eeuw bestond zopie uit een mengsel van bockbier en rum. Door aan dit mengsel eieren, kaneel en kruidnagelen toe te voegen en vervolgens te verwarmen, ontstaat zopie. Later, in de 20e eeuw werd in een koek-en-zopie-tentje vaak warme punch verkocht.
Tegenwoordig worden er voornamelijk warme chocolademelk, snert, glühwein, en gevulde koek verkocht. http://nl.wikipedia.org/wiki/Koek-en-zopie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Warme chocolademelk, erwtensoep, glühwein, (gevulde) koeken.
12 jaar geleden
Gebruikelijk zijn erwtensoep, warme chocomelk, gevulde koeken, candy bars en frisdrank voor de niet-liefhebbers van warme chocomelk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oorwarmers mogen daarbij natuurlijk niet ontbreken.....