Ik denk dat je 'frijoles' bedoelt. Dit is een typisch Mexicaans bijgerecht en bestaat uit bruine bonen, vaak op heel veel manieren gkruid cq. toebereidt.

Toegevoegd na 7 minuten:
Het is een soort bonenpuree die vaak geserveerd wordt bij Mexicaanse snacks in straatkraampjes en restaurants.
Het is zelfs daar in blik te koop.

Eerst wordt ui en knoflook gefruit, beetje bij beetje de bonen erbij geprakt met een vork, terwijl je bakt, dan nog wat bonenvocht erbij als het te droog wordt, om het smeuïger te maken.
5 min. zachtjes sudderen , wat zout erbij en bestrooien met verkruimelde verse roomkaas. Dan heb je bijv de
"Frijoles Refritos" en zo zijn er nog legio andere variaties!
amc
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
thanks, ik kon het echt niet meer terughalen!

Andere antwoorden (3)

Chili Con Carne?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Frijoles (Black beans)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
refried beans?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ItisILeClerc
12 jaar geleden
het juiste antwoord
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat is het zelfde als frijoles!
engels-refried beans
Spaans (mexico) frijoles refritos
amc
12 jaar geleden
Klopt helemaal poowoo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dus weer eens hetzelfde antwoord
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is dat verboden dan?
Soms tik je een antwoord,maar na het plaatsen blijkt dat een ander je 1 sec is voor geweest!