mag men meer rekenen dan hetgeen waarvoor gereserveerd is

Ik had gereserveerd voor buffet à gogo à 41€, bij afrekening moet ik 47€ betalen. Blijkt dat men in het restaurant beslist had er een dansbuffet à gogo van te maken. In de folder was er op die datum zelfs geen sprake van een dansbuffet. Bij confrontatie zegt men dat ze dit tel. gemeld hadden, terwijl ik niet eens tel. gereserveerd heb. Dan veranderd het verhaal als ik op de folder wijs en zegt men dat er op de website wel melding is van die datum. Niet iedereen beschikt over internet en/of checkt deze. Men was redelijk agressief. uiteindelijk toch betaald. wij waren zeker niet de enige die avond die op die manier bedot werden. kan dit zomaar, wat kan ik daartegen ondernemen. uiteindelijk zijn wij met 10 pers. elk 6 euro armer. = 60 euro winst. Bij rondvraag blijken nog mensen dit meegemaakt te hebben.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

Ik denk dat je er op dit moment weinig meer aan kunt doen, in het vervolg zou ik vragen om een reserveringsbevestiging, hetzij een sms of email! Deze bevestiging dat meenemen, zodat je zeker weet dat ze er geen ander verhaal van kunnen maken en je voor het blok kunnen zetten!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het beste had je alleen het afgesproken bedrag kunnen betalen. Achteraf is dit moeilijk terug te krijgen wanneer je geen schriftelijke bevestiging hebt van je reservering.
Het is het restaurant in ieder geval niet toegestaan de prijs te verhogen nadat je je reservering geplaatst hebt. Je bent immers door middel van de reservering een contract aangegaan. In dit contract kunnen alleen met instemming van beide partijen veranderingen worden aangebracht.
Als je op papier of mail een bevestiging van je reservering hebt, kun je het restaurant verzoeken het te veel betaalde geld terug te storten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het restaurant adverteert met een buffet voor 41 euro. Dat is wettelijk gezien een aanbod. Als je dan reserveert voor dat geadverteerde buffet van 41 euro, neem je dat aanbod aan. Daarmee ontstaat er een mondelinge overeenkomst. En een mondelinge overeenkomst is in Nederland rechtsgeldig.

Met andere woorden: tenzij er op die folder stond 'prijswijzigingen voorbehouden' of iets dergelijks, en op de bewuste datum 'buffet à gogo' stond aangekondigd (dus niet dat dansbuffet), mag het restaurant niet meer rekenen dan de via aanbod en aanname vooraf overeengekomen prijs van 41 euro.

Het verhaal over wat er op de website zou hebben gestaan, is totaal irrelevant. Jij hebt dít aanbod aangenomen, het maakt niet uit als er elders een ander aanbod staat. Een verandering in het aanbod had je vooraf gemeld moeten worden zodat je in de gelegenheid zou zijn van de overeenkomst af te zien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helemaal juist SuzyQ een +