Hoeveel sap zit er in een citroen?

Ik heb morgen een gezellig etentje en ik heb twee gerechten die ik vanavond en morgenvroeg wil maken. In beiden moet citroen, maar ik heb slechts één citroen in huis. Uiteraard heb ik weinig zin om voor één citroen helemaal naar de winkel te gaan.

Nu heb ik wel een flesje citroensap in huis, maar ik weet de inhoud van een citroen niet.
Nu zou het makkelijkst uiteraard zijn dat ik vanavond de citroen pers en dan even kijk hoeveel er in zit, maar aangezien ik voor het recept dat ik vanavond maak (een bavarois) alleen het sap van een citroen nodig heb en voor het gerecht waar ik morgenvroeg mee aan de slag wil zowel de sap van één citroen als de citroenrasp, lijkt het me beter om de citroen tot morgen te bewaren.

Dus heb ik vanavond de hoeveelheid citroensap nodig.
Hoeveel sap zit er ongeveer in een gemiddelde citroen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
17K

Het beste antwoord

Nou,net even een verse citroen uitgeperst.
En ik kom bijna aan een borrelglaasje vol.
dus ongeveer 33 cc ofwel 3,5 cl.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik denk een wijnglas vol.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In een citroen zit ongeveer 100 ml sap.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
iets meer dan een halfvol glas wijn.