Waar kan ik een melksteentje kopen?

Mijn moeder kookte vroeger de melk met behulp van een melksteentje. Dat was een rond stuk glas wat ze in de pan met melk deed, het ging klepperen als de melk aan de kook kwam.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
2.4K

Antwoorden (1)

Kopen, zeker voor dat doel, kun je ze eigenlijk niet, en ik weet niet eens of het vroeger wel "handel" was. Dat was nog in de tijd dat niet elke handige "life hack" werd omgezet in een commercieel verkoopartikel ;-) En dikke kans dat je oma gewoon ook zelf een perfect klein voorwerpje heeft gevonden om mee te koken met de melk. (In de magnetron zaijn ze trouwens ook prima).

Mijn oma gebruikte gewoon een mooie (goed schoongemaakte) steen van het grindpad ;-). Gaat ook jaren mee. Maar glazen knikkers bijvoorbeeld zijn ook goed. Eender welk voorwerp eigenlijk dat "kookvertraging" kan voorkomen, en hoe poreuzer hoe beter. Het hoeft alleen maar te zorgen dat de oppervlaktespanning een beetje "breekt".