wat is het verschil (las dit bij Mediterrane kruidenolie) : spijsolie en olijfolie?

Olijfolie moet luchtdicht worden bewaard, liefst in gekurkte flessen.
(Spijsolie daarentegen mag nooit in flessen met een kurk worden bewaard).

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
4.4K

Antwoorden (1)

Spijsolie is een naam voor alle soorten olie die je als voeding kunt gebruiken of die in voeding gebruikt worden.

Olijfolie is een soort olie, die je dus eten kunt.

Vergelijk het met : een appel is fruit, maar niet ieder stuk fruit is een appel. Zelfde idee.

>Nu maandag toch maar eens zelf op het net gezocht, en mijn intuïtie bleek juist : spijsolie is enkel olie die eetbaar is en genuttigd word in de keuken dus.< (uit de bron)

Toegevoegd na 35 seconden:
Spijsolie is een VERZAMELnaam voor alle ...etc.