Hoeveel calorieën zitten er ongeveer in een bord patat met een beetje appelmoes en een beetje mayonaise?

Het gaat hier om een heel gemiddeld bord met een heel gemiddelde portie patat, haha. Niet veel in ieder geval, vond ik. Een bescheiden kloddertje mayonaise erbij, een bescheiden kloddertje appelmoes en dat was het. Iemand enig idee op hoeveel calorieën ik ongeveer kan rekenen?

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/da/Patat_met.jpg

Zoiets maar dan met een klodder appelmoes in plaats van de frikandel dus!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
15.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
als je met patat frietjes bedoeld dan heb ik een paar vragen:
waren de frietjes(patat)
extra fijn of grof gesneden?
diepvries?
gefrietuurd in dierlijk vet, plantaardig vet of planterdige olie? mayonaise met olijfolie?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
waarom die vraag , heb je ervan genoten ? wanneer ga je dit weer eten ? voorlopig toch niet !! nou dan is het toch goed !!!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
10 gemiddelde frietjes is 100 kcal :) bedenk dus wat je eet haha.

Antwoorden (4)

de patat denk ik rond de 500 kcal. misschien wel iets meer. een eetlepel mayonaise is meestal rond de 100 kcal, maar ligt er weer aan of het halfvol is of niet. dat scheelt vaak ook nog wel wat calorieen.

Toegevoegd na 2 minuten:
een eetlepel appelmoes zal rond de 20 kcal zijn
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een portie gekookte aardappelen is ongeveer 200 gram, dat komt op 206 calorieën.

Een klein beetje mayonaise moet zo'n 15 gram wegen (111 calorieën) en een beetje appelmoes zou 50 gram moeten wegen (40 calorieën).

Alles te samen zou dat ongeveer 357 calorieën moeten zijn ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat zou dan al veel minder moeten zijn dan de bijna zeshonderd calorieën van het eerste antwoord. Het antwoord bevalt me in ieder geval beter, ha.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Patat zijn geen gekookte aardappelen!
dat zal dan iets worden tussen 375 en 380 kcal als je mijn berekeningen wil vraag je maar hoeveel kcal er in elke portie zit

Toegevoegd na 2 minuten:
ik heb wel maar 100 g frietjes genomen dus zal wel iets meer zijn
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dat ligt er maar net aan waarin je het bakt. de mayonaise en appelmoes zou bij elkaar 60 a 70 zijn, maar dat van de patat is niet zeker te zeggen. een portie patat gebakken in bijvoorbeeld zonnebloemolie is maar ongeveer 250 kcal, maar als je het in vast frituurvet bakt, zijn het er zo 400
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is interessant gezien het feit dat zonnebloemolie en vast frituurvet evenveel vet bevat....