Zijn er ook basische voedingsmiddelen?

Misschien een domme vraag... maar aangezien veel voedingsmiddelen zuur zijn, vroeg ik me af of er ook basische voedingsmiddelen bestaan.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Ja hoor. Vraag het een willekeurige dietist en die zal je zeggen dat je juist de basisch werkende voedingsmiddelen tot je zou moeten nemen. Veel gezonder.

Basenvormend voedsel:‘Vloeibare’ melkproducten (melk, karnemelk, yoghurt).
Sterk basenvormend voedselGroenten, fruit, aardappelen.

In sommige tabellen staat dat soja basenvormend is, maar soja is zeer rijk aan purine (wordt omgezet in urinezuur) en zwavel/fosforhoudende eiwitten en daardoor een sterke zuurvormer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Basische voeding, recepten: een portie energie!

Zie link
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Basisch is niet zuur, b.v.: prei, witlof, grapefruit etc.

Toegevoegd na 53 seconden:
Kortom alles wat bitter smaakt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bitter is niet noodzakelijkerwijze de tegenhanger van zuur
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik dacht dat basische stoffen gewoonlijk bitter smaken en zuur neutraliseren, maar ik leer graag bij.
Ja hoor
Die bestaan ook
Bijna alle groenten (behalve spruitjes, artisjokken, savooiekool en rijpe erwten)
Alle soorten kropsla
Melk (het beste rauw en vers)
Fruit (vooral zoet fruit, zoals bijv. bananen, vijgen, zoete appels, peren, rozijnen)