Ik ben geinspireerd door kookprogramma's als masterchef. Hoe kan ik ook culinair leren koken?

Zijn er recepten? Ik wil er geen opleiding/cursus voor doen, maar zelf leren. Zijn er websites? Hoe kom ik aan goede tips? Ik kook alleen vegetarisch.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
1.8K

Het beste antwoord

dan moet je eens kijken op www.letscookit.tv daar staan heel veel filmpjes op over koken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

er zijn zoveel websites met kookkunsten waar je zekers ook workshops kan volgen en vaak is het bij je in de buurt ook wel te vinden.
ff google met je plaatsnaam en je komt al een heel eind.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De site http://rouxbe.com is exht heel goed, maar helaas niet gratis.
Overigens geldt voor "culinair koken" dat je eerst de basis goed in de vingers moet hebben!
bamibal
13 jaar geleden
doe gewoon wat je gevoel je ingeeft.
ieder mens heeft zijn eigen smaak.
dus regeltjes bestaan niet.
als jij wat voor mij kookt, kan ik het heerlijk vinden tewijl een ander zegt van brrrrr
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://www.hermans.org/culinair/index.html

Op deze site staan 2 onderdelen; de FAB`s en FAC`s. Dit zijn (B=beveradges dus dranken) C= culinair)
Klik nu op de alfabetische lijst van recepten bij de FAC`s en hier staan zoveel recepten, ook vegetarische, niet moeilijk, wel culinair.

Toegevoegd na 4 minuten:
Er is ook een zoekfunctie en als je daar bijv. 'blancheren' intypt omdat je niet meer weet hoe dat gaat, kom je automatisch op een site waarin je dit wordt uitgelegd. In dit geval kom je op; www.Knorr.nl/kooktips.

Toegevoegd na 10 minuten:
Bij de knorr site zie je niet direct waar je moet wezen voor tips, maar je moet dan op 'groente' klikken en daar vind je het 'kook-abc'.
amc
13 jaar geleden
Doen, doen, doen en nog eens doen. Goed lezen wat in het recept staat, beginnen met te oefenen om dat gewoon eens uit te voeren, en pas als je dat in de vingers hebt gaan experimenteren. En het belangrijkste tijdens het koken is proeven, proeven, proeven en nog eens proeven.

Als tip: Kookboek De dikke vegetariër, isbn 9789061129479

2000 vegetarische recepten, en dan eens hedendaagse recepten in plaats van de grijsbruine prutjes die in sommige kookboeken worden aangeprezen als vegetarische 'maaltijden'.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Echt een goeie: http://www.bol.com/nl/p/engelse-boeken/el-bulli/1001004002048834/index.html
Het boek van El Bulli.

Het is een leuke hobby :-) ik probeer nu zo'n tien jaar heel veel, ook vegetarisch (soms wel met vlees) en het wordt steeds leuker, alhoewel ik nog steeds vaak iets verpruts..
Ik haal veel info uit de ouderwetse kookboeken (vaak voor een prikkie te koop), met basisbereidingen en ik varieer er op los.
Wil je echt heel aparte gerechten maken, lees dan het boek van El Bulli, zie bovenstaande link. Helaas zijn niet alle ingredienten gemakkelijk verkrijgbaar.

Toegevoegd na 43 seconden:
Een vriendin van me heeft het boek, en ik kijk er vaak in, het staat ook op mijn verlanglijstje :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
op www.videojug.com onder food and drink.daar wordt alles in beeld uitgelegd.bbc food.com is ook een leuke site. op deze sites maakt men geen reclame van producten,dus
(h)eerlijk koken