voor 50 euro een week eten!

Hee, ik ben student en heb berekend dat ik voor 50 euro in de week mijn boodschappen kan doen. Wie kan mij een paar tips geven om toch nog lekker te eten. Natuurlijk ga ik naar de lidl en aldi.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
7.5K

Antwoorden (36)

'Toch nog' lekker eten? Man, daar kun je met zijn tweeën ook nog prima van eten én drinken, zelfs als je naar de AH gaat!

Maar goed, een tip om zuinig aan te doen: je hoeft niet iedere dag vlees te eten bij de hoofdmaaltijd. Dat scheelt al snel een slok op een borrel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Per persoon, natuurlijk. Maar in totaal is het natuurlijk duurder voor twee personen.
belangrijk dat je ook kruiden in huis hebt, zoals peper, kurkuma, komijn,gember, koriander, kruidnagel, oregana, basilicum enz. ook altijd uien en olijfolie (aldi) en een flesje citroensap.
als je als gewoonte houdt om extra aardappels te koken, kun je ze de andere dag opbakken of een aardappelsalade van maken.
erbij een salade van groene sla ,als je een voordelig en gezond sausje wilt: een lege schone jampot, een paar scheppen mosterd, zout, peper,olijfolie,klein beetje citroensap, schudden, daarna evt. een beetje warm water, weer schudden, met proeven ontdek je wat er evt.nog bij kan, niet in de koelkast, dan stolt de olie.
tomatensla: een paar tomaten in plakken snijden, zout en peper en olijfolie, roeren, daarna mozarella in plakjes erbij en basilcum eroverheen.

Toegevoegd na 49 minuten:
en je hebt natuurlijk nog de stamppotjes, een zak zuurkool kost haast niets, en pas was erop GV een tip voor lekkere jus. spaghetti is de andere dag ook erg lekker.
alles wat gekookt is, kun je ook invriezen.
het belangrijkste om goedkoop te eten, is niets weggooien.
daarom is de aldi zo goedkoop, als ik tegen sluitingstijd kom,
zie ik veel lege vakken, ook weinig publiek, want dat past zich aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"het belangrijkste om goedkoop te eten, is niets weggooien." absoluut! ook de rest van je antwoord keigoed
Ik ben het helemaal eens met SuzyQ. Ik ken gezinnen die het (wegens omstandigheden) jaren moeten doen met dit bedrag, voor een gezin met meerdere kinderen.
Met enige inspanning en wat creativiteit kun je met heel weinig geld lekker en gezond eten. Zeker als je van pasta's houdt.
Bedenk dat de goedkoopste producten meestal laag (lastig bereikbaar) in de winkels liggen. Deze zijn vaak niets minder van smaak of kwaliteit dan de a-merken!
Koop op de markt verse groentes voor een week (vergeet smaakmakers als prei, uien en knoflook niet) .
Wanneer bij jouw wekelijkse boodschappen ook wijn en sigaretten op het lijstje staan, wordt het anders, natuurlijk. Dat zijn onkostenposten die er stevig inhakken.
Als dat niet zo is, kun je met gemak overhouden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Koop altijd groente en fruit van het seizoen, dan zijn ze erg goedkoop.
bamibal
13 jaar geleden
Makkelijk, en lekker kan dat dan nog ook. Je moet alleen leren niet alles op te eten wat je koopt en kookt, want dan wordt je voordat je afgestudeerd bent, moddervet.

Voor 6 Euro koop je bij de Lidl, een pak met 4 werkelijk heerlijke varkenshaasjes of haasbiefstuk. Dat is al 4 dagen vlees.Nog een pak vis erbij voor 3 dagen en je eet als een koning: gezond en lekker voor nog geen 10 EUR per week aan vlees (het duurste deel). Dat is beter dan een 1.5 kg gehakt kopen, dat is vet en gaat bovendien naar binnen alsof het geen calorieën heeft. \\\verder verse groente van het seizoen kopen.
Koop nooit kant en klare maaltijden, vanwege toegevoegde suikers en vetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor 50 euro eet ik een maand of langer.
Begin eens met kijken in je winkelwagentje (of eigenlijk al eerder) wat er allemaal in ligt wat je niet nodig hebt.
Je zult zien dat de helft er zomaar uit kan.
Cola, chips, chocola, drinkyoghurtjes, snoep, alcoholische drank....................
Als je dat er allemaal uitlaat, scheelt dat geen slok op een borrel , zoals suziQ zegt, maar scheelt het een glas op een bril ;)

Met een zakje pofmais heb je een maandlang wat te knabbelen voor 40 cent.
In plaats van cola en zo, kun je ook karnemelk drinken, limonadesiroop, thee etc.
Drank heb je al helemaal niet nodig en kun je eventueel zelf maken van afvalfruit (koop een kist goedkope appelen bij een fruitkweker, een boekje over dit onderwerp en je kan heerlijke wijn maken voor een paar centen. Het mag alleen niet; dat moet ik er bij gezegd hebben).

Zelf brood bakken is keileuk, spotgoedkoop en lekker.
Voor 39 cent heb je een kilo bloem en daar kun je 2 broden van bakken. Op www.opajef.nl staan heerlijke en goede recepten.

Als je een balkon hebt, kun je al heel gauw een paar kroppen sla kweken, een tomatenplantje, wat tuinkers, een paar bonen etc.
Inderdaad zorgen dat je een scala aan kruiden hebt.
Ga eens een dagje naar de oosterse markt in Beverwijk (bazaar) en je koopt voor 10 euro je kofferbak vol met heerlijke kruiden. Daarmee kun je van zeer goedkope spullen nog een heerlijke maaltijd op tafel zetten.
Koop groente en eieren en melk en zo, bij een boer of tuinder. Vaak hebben die een winkel aan huis en ben je voor minder dan de helft klaar.
Je kan een pizza kopen, maar voor een fractie van de prijs zelf maken.
Als er restjes zijn , niet weggooien, maar de volgende dag opeten.
Goedkoop voedsel zijn rijst, bonen, aardappelen, pasta's.
Yoghurt kun je heel makkelijk zelf maken van melk en dat is goedkoper.

Tjeetje, ik kan zo wel doorgaan tot vanavond, maar probeer zelf deze lijst eens aan te vullen.
Je kan echt voor een habbekrats eten.

En lekker !
P.s. Mac Donalds en KFC en dat soort gein is natuurlijk uit den boze.
Als je daar vandaan komt, zijn zowel je portemonnee als je maag leeg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oeps! Internet Explorer kan www.opajef.nl niet vinden! Ik ben ook wel benieuwd naar die recepten van Opa Jef.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://blog.seniorennet.be/warmebakkerjef/archief.php?startdatum=1230764400&stopdatum=1233442800 Zo beter dan ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, een opa is niet perse een warme bakker en andersom ook niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is waar.
Ik had de hele site op m'n computer opgeslagen en destijds heette die opajef.nl
Kennelijk is de naam veranderd.
Echt alle recepten op die site zijn formidabel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aarghhh... Begin me niet over de McDonald... Nu heb ik zin in een hamburger!!
:P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een hamburger is strikt genomen een inwoner van de stad Hamburg.
Doorgaans hebben die een bierpens.
Nog steeds zin in een hamburger ??
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen probleem hoor. Maar de eerlijkheid gebied te zeggen dat ik een groententuin aan huis heb.
Mijn moeder woont in een appartement met balkon en kweekt een groot deel van haar groenten op dat balkon.
Als je echt zoekt naar mogelijkheden om weinig uit te geven kun je een heel eind komen en toch erg goed eten en drinken.
Maar ik geef toe, ik leef wel erg zuinig wat dat betreft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Koole:
Nee, een hamburger is strikt genomen zo'n ding die je kan eten. Een Hamburger (met hoofdletter) is wel iemand uit Hamburg...
;) Tenzij de zin met Hamburgers begint... Dan hoeft 't niet duidelijk te zijn. Zoals:
"Hamburgers mag ik niet."
Van 50 euro ga je het makkelijk redden. De gouden tip: maak een lijstje!
Ga nooit naar de winkel zonder dat je eerst hebt bedacht wat je eigenlijk wil gaan koken. Bepaal voor jezelf wat handig is: 1 x per week boodschappen doen (dan heb je dus een 7-dagenplanning nodig van wat je wil koken en moet je rekening houden met hoe lang dingen houdbaar zijn), of vaker per week boodschappen doen.

Bepaal voor jezelf hoeveel koek, snoep, chips en frisdrank er maximaal per week doorheen gejaagd mag worden en houd je daar aan. (Ik heb 3 pubers en het maakt niks uit hoeveel ik koop, op gaat het toch wel).

Je wordt er vanzelf steeds beter in.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En ook NIET gaan boodschappen doen met trek...
Ik probeer om de dag warm te eten, de andere dag doen we een brood maaltijd met lekker beleg. Hierdoor heb je variatie en kun je de 'warme-maaltijd-dag" ook ietsje meer uitgeven aan een wat uitgebreidere, dus heerlijke maaltijd.
Misschien nog een tip, op de markt kun je ook veel spullen (groenten en fruit, kaas, eieren e.d.) halen voor heel weinig geld, vooral als je na de 'opruim-tijd' gaat, dat is meestal na 2-en. Dan krijg je soms een kilo voor een euro etc. Zo bespaar je heel veel geld en het is wel ontzettend lekker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan altijd nog naar studentenrestaurants gaan ik eet daar in de middag warm eten voor weinig geld ongeveer 5 euro en je krijgt heel veel je moet wel bewijzen dat je student bent dus door bv je studentenkaart te laten zien zodat je korting krijgt.

in de morgen en in de avond eet ik boterhammen die ik meeneem van thuis met beleg van thuis beide stop ik in de koelkast.

IK kom maar hoogstens op 20 euro uit leuk toch :)

Toegevoegd na 1 minuut:
Owja vergeet geen fruit en andere benodigheden voor ontbijt enzo:p

Zo eet ik in mijn studententijd bespaart ook veel tijd :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je denkt dat je van dit bedrag niet lekker kunt eten, zou ik eerst een deel van je geld investeren in een (budget)kookboek ;-)
En het kan soms ook handig zijn om voor twee dagen tegelijk te koken (soms zijn 'voordeelverpakkingen' alleen voor meer personen verkrijgbaar), als je een vriezer (geen: vriesvak) hebt kun je dingen invriezen, anders gewoon goed plannen met inkopen anders loop je het risico dat je teveel overhoudt en moet weggooien, dat is duur (en jammer).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Koop je groenten en fruit op de markt, dat scheelt echt een hoop, vooral als de marktkoopman het op het eind van de dag kwijt moet! Vries de groente dan in porties in, nadat je het geblancheerd hebt. Paprika`s, spruitjes,uiensnippers en geschaafde kool kan ook rauw ingevroren worden, wel zo droog mogelijk en de bevroren groente af en toe even losknijpen/schudden, dan kan je eruit strooien wat je nodig hebt. Zorg dat je altijd wat blikken peulvruchten, rookworst etc. in huis hebt. Heel lekker is een ovenschotel van ; op de bodem een mengsel van glazig gebakken ui en plakjes rookworst dan meegebakken, wat peper en ketjap erbij en dan tomatenblokjes uit blik erbij. Daarbovenop een laag aardappelpuree. Half uurtje in de oven op 150 graden C.
Kunnen ook nog gasten van meeëten en is in de magnetron makkelijk op te warmen de volgende dag. Witte bonen in tomatensaus met wat prei, gebakken uitje en rookworstplakjes samen met (stok) brood is ook lekker.
Kapucijners met spekjes/ui en plakjes augurk erbij, alweer een dag gegeten. Bruine bonen met Chili con carne mix en rul gebakken gehakt, weer een dag. Een budget verpakking rundergehakt is nooit weg. Verdeel het in porties, vries het in en met wat tomatenpuree, kruiden maak je zo een pastasaus, lekker met spaghetti, macaroni.
Kortom, maak gebruik van wekelijkse aanbiedingen en vries het in. Zo heb je altijd wat in voorraad.
Zorg ook dat je wat pasta, rijst, tomatenpuree/ blokjes in blik, ketjap, frites saus, ketchup en de basic kruiden hebt, dan kan je veel kanten op.
amc
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Valt me op dat het woord "blik" , "pakje" vaak voorkomt in je verhaal.
Verder fritessaus, ketchup, puree, stokbrood, augurk, chili con carne mix.................. Met alle respect, maar dat is allemaal veel en veel te duur.
Met een voorraadje kruiden, zoals ik in mijn antwoord schreef, heb je werkelijk nooit iets nodig wat kant en klaar is en in kwaliteit ga je er alleen maar op vooruit.
Wat je kant en klaar koopt staat stijf van het zout, vervuilt het milieu met al die verpakkingen, is duur, bevat niet veel gezonds meer.
Nee, met een gouden medaille had ik meer van je mogen verwachten ;)
amc
13 jaar geleden
Je hebt natuurlijk helemaal gelijk. Maar wat ik aangaf in blik of pot, waren alleen peulvruchten en daar zit niet veel zout in.Tomatenpuree zit nu eenmaal altijd in een blikje en
fritessaus/ketchup heeft iedereen in huis. dat ga je niet zelf maken.Van kruidenmix ga je echt niet dood en is altijd handig om in huis te hebben.Al zou je trouwens gedroogde bonen nemen heb je ook een verpakking en meer werk.Je moet ze nog eens een nacht laten weken en het kost meer geld aan gas want ze moeten langer koken.Wat kost nou een pot/blik bonen helemaal?
wij hebben 3 jaar lang met 50 euro in de week moeten doen omdat wij in de schuldsanering zaten. het was soms sappelen maar je moet kijken met welke gerechten je eventueel 2 daagjes kan doen zoals pasta gerechten en aardappel stampot dat moet makkelijk te doen zijn, en als je een keertje iets anders willt moet je niet de dure artikelen kopen goedkope zijn net zo goed
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Koop alleen basis artikelen: groente, aardappelen, rijst, deegwaren, brood, kaas, boter, olie, uien, knoflook etc.

Hoe meer het product is bewerkt, hoe duurder (en vaak ongezonder) het is. Denk hierbij aan potjes kant en klare sauzen, soepen, koeken enz.

De tip van de kruiden van iemand boven mij is zeker een aanrader! Koop niet te groots in of deel met anderen want kruiden gebruik je meestal niet zo heel veel en de smaak gaat snel achteruit.

Eet zoveel mogelijk zonder vlees. Vervang dit door bonen/ linzen/ ei/ kaas.

Denk bij alles wat je koopt: heb ik dit ECHT nodig?

Succes!

Tip: koop een tosti apparaat. Hiermee maak je lekkere tosties met oud brood, en hoef je geen koeken/ships/ snacks te eten!
Experimenteer met tosti-recepten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in het weekend eten wij altijd gewoon brood. wel met een eitje er bij of soep erbij maar het kost tog minder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
studenten willen vast ook niet teveel echt koken, of zo makkelijk mogelijk (vooroordeel, waarschijnlijk :) )

weekmenu

Aviko aardappelschotel, erg lekker, kost nog geen 2 euro Eventueel kan je daar nog een beetje groente bij nemen (vers!! waar het seizoen voor is, is vaak goedkoop dus boontjes, broccoli, spruitjes prima opties) Heb je vaak van een huismerk liggen.

Pasta: 250 gram gehakt, halve zak pasta, pasta saus (kruidenmix of kant en klaar) eventueel blikje tomaten puree . totaal max 5 euro. Eet je dit op vrijdag, doe de andere helft in een bakje in de koelkast en eet dit op zondag, of vries het in en eet het dinsdag. Is dus 2 dagen eten.

zit je op 8 euro max voor 3 dagen eten.

1 x brooddag, haal lekker vers brood en 2 verschillende dingen lekker belleg (gebraden ham, filet americain, wat jij lekker vindt) 1,70 + 3 euro beleg, die je niet helemaal opmaakt en de volgende dag nog kan gebruiken bij ontbijt en lunch.

13 euro voor 4 dagen eten.

Erg lekker:
aardappel oven mix:
2 euro voor de mix (broccolimix, preimix, bloemkool mix, zuurkool mix) wat verse groente, aardappelschijfjes, gehakt. kost ongeveer 5 euro, is teveel voor 1 persoon dus ook hier geld helft apart in bakje en invriezen of 2 dagen later eten

18 euro voor 6 dagen eten.

Gun jezelf een patatdag of zoiets :)
(eten halen/bestellen) 10 euro

28 euro voor 7 dagen eten.

Nog wat drinken en brood en beleg voor de hele week:

2 x brood lekker vers brood 3.20 beleg voor hele week 1 persoon maximaal 4 euro (hoeft niet duurste te zijn, koop voorverpakt en let op de verschillen want ook in voorverpakt heb je verschillen.

36 euro eten voor 7 dagen inclusief ontbijt en lunch/broodpakket/

drinken:
1 liter per dag lekker drinken: = 7 * 1 euro ongeveer gemiddeld + statiegeld, krijg je wel weer terug (dit is ruim en kan minder ligt aan het drinken)

43 euro voor de hele week boodschappen inclusief drinken.

Wauw hou je nog 7 euro over en dat zonder aldi, lidl of wat dan ook.
Bezuinigen kan je het meest op drinken trouwens. Drink water en het scheelt je 7 euro, hou je al 14 euro over.

Haal je minder vers brood, dan kan dat al voor 1 euro, op 3 x brood is dat alweer 1.80 winst hou je al 15.80 over.

Om je even het perspectief te geven hoeveel 50 euro beschikbaar hebben voor boodschappen eigenlijk wel niet is.

En de patatdag hoeft natuurlijk niet, eet je dan ook zelf thuis dan scheelt dat al gauw 5 euro.

Joepie, je houdt dan al ruim 20 euro over.
aardappels groente vlees is heel goedkoop.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat een geweldig antwoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Top!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
superantwoord! veel tijd in gestopt en goed ingeleefd.
je moet goed kijken in de reclames die j in de brievenbus krijgt, en je kan inderdaad ook naar de albert heijn, met je bonus kaart natuurlijk!
dus veel succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maaltijdsalade,
Daar zit alle belangrijke stoffen in die je nodig hebt op een dag ;)

bij de liddle 3 euro
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als 50 euro zonder schoonmaakmiddelen, nieuwe kleding etc is kan je er ruim van eten.
Tip....goedkoper is het om voor meer mensen te koken (per persoon goedkoper dus)

Dus al je met wat studie vrienden samen gaat doen , ieder om de beurt voor een groepje eten klaar maken , afspraken maken vooraf over verdeling kosten, dan gaat het nog makkelijker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een goedkoop maar lekker gerecht:
macaroni, blikje mais, zak diepvries sperziebonen en spekjes.
Spekjes uitbakken, sperziebonen er doorheen roerbakken. Macaroni koken, mixen met de bonen en de spekjes en dan de mais nog even mee opwarmen.
Als je het 'luxer' wilt kun je er nog plakjes brie en champignons doorheen doen.

Kosten (bij de AH):
- Euroshopper macaroni, 1 kilo voor €0,60 (5 1-persoons maaltijden, dus voor 1 persoon €0,12)
- Euroshopper mais, 250 gr., €0,25
- Euroshopper bonen (diepvries), 450 gr., €0,55
- Euroshopper spekjes, 250 gr., €0,55
€1,59 en de maaltijd is voor 2 personen

Brie is van de Euroshopper €0,67 en een bakje champignons van 250 gr. is ongeveer €1,25.
Voilá! €50 per week is dus prima te doen! Zeker als je een vriezer hebt waarin je ook nog vleesaanbiedingen e.d. kunt doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Genoeg ideeën bij de anderen. Ik zou deze tip nog willen aanvullen: een boodschappenlijstje maken en _iemand anders_ die boodschappen laten doen!
En dan in ruil voor die andere persoon de boodschappen voor die persoon doen. Want als een ander onnodige rotzooi koopt van jouw centen (en omgekeerd), dan krijgt ie natuurlijk de wind van voren. Dus zal men dat niet gauw doen.
Je eigen beurs thuis laten en de pinpas van de ander meenemen. En omgekeerd natuurlijk. Dan kan je niet in de verleiding komen alsnog extra spullen voor jezelf te kopen als je boodschappen voor die ander doet (en omgekeerd).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ludiek, maar zou het werken?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tja... Als je maar een vriend(in) hebt die in de buurt woont, dan kan je 't proberen!
Gooi geen eten weg. Weggooien kost klauwen met geld, en het is nog zonde ook.
Dus koop een heel brood en vries het in porties in. Bekijk wat je op een dag eet, en ontdooi dat per dag. Zo heb je niet na een paar dagen oud brood wat je moet weggooien.
Warm eten, zelfde verhaal. Als je over hebt, bewaren en de volgende dag opeten. Gebakken aardappels zijn het lekkerste met de aardappels van de vorige dag!
Vlees is duur. Dus als je spinazie hebt, geef er een gekookt ei bij en je hebt al een volwaardige maaltijd.
Nasi zonder vlees is ook lekker. Beetje pindasaus (van een goedkope pot pindakaas, zelf maken) en een ei, en je zit met je voedingswaarde al goed.
Iedere dag warm eten is lekker, maar geen noodzaak. Een kop soep met een tosti is ook warm en voedzaam!
Wat ik je wel aanraad, is om bijvoorbeeld volkorenbrood te kopen. Daar zit je eerder vol van, en dan eet je automatisch minder beleg.
50 euro is best veel hoor, je kan er zelfs af en toe een biertje van drinken!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat haal je makkelijk als je bij de Aldi en de lille shopt. Ik doe het al met 30 euro per week. Probeer er dan ook echt alle te kopen. Maak van te voren een boodschappenlijstje en zorg dat je dingen in de vriezer kan stoppen. Koop alleen dingen die je echt nodig hebt. Zoals gezond eten en laat je koekje staan als dit over je budget gaat. let ook op de aanbiedingen.Bij de liddle heb je meer keuze dan bij de aldi en die is net iets goedkoper. en lekker naar de markt scheelt.
Veel plezier, met winkelen en maak er elke weer een uitdaging van als het lukt allleen maar leuker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Belangrijke tip. Pin je week bedrag en berg je pasje op. Op is op en als je pasje thuis ligt kan je niet bezwijken voor een impuls aankoop. Neem dus ook niet het contante geld mee, hooguit € 5,- Voor de rest wat een geweldige tips en respons, terwijl Nederland toch geen armoede kent . Was het niet Balkenende die de voedsel banken als overbodig beschouwde?? Er is veel stille armoede en ik vindt dit een geweldige vraag en voor velen staan hier goede bruikbare tips.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen onodige dingen kopen zoals snoep, merk en andere duurdere dingen die je eigenlijk niet nodig heb. Je hebt bij toko's zakjes met noedels en smaakjes daar heb je echt wel een maaltijd van :) en voor drinken goedkope dingen zoals siroop en voor tussendoor rijdt wafels enzo :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kan makkelijk als je gewoon brood koopt met goedkoop beleg of geen zoeits als filet americain
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zoek iets goedskoop en iets leker chocolade en snoep is duur je kan zelf voor 20euro goedkoop eten maken ga effe naar een bio punt of een wereld winkel koop gezonde en verse stukjes wist je 45% van de voeding is eigenlijk dat we wegsmijten of ongezond is croc monsieur of spagetti is ook lekker en gezond 95%is zeer gezond van spagetti maar maakt zak ganaar een bib daar is veel info daaag
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De maaltijdsalades zijn heerlijk. 3 euro per maaltijd. Daarna heb je nog 29 euro over voor roggebrood met (pinda)kaas en iedere dag een pilsje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veel naar de aanbiedingen van supermarkten kijken, ga meer kijken naar de B-merken en tja met meer anderen eten, met hoe meer mensen je eet, hoe lager de kosten worden en het is natuurlijk veel gezelliger. Ik lunch nu bijna elke dag met anderen en dat is veel voordeliger en vaak ook lekkerder, aangezien je meer beleg hebt :P , dan in je eentje eten. Ook gezellig trouwens :P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maak grotere porties zodat je kliekjes overhoudt.

Als je de ene dag aardappels kookt, kun je later in de week deze opbakken. Gekookte groenten zijn op een later moment ook heerlijk in pastasauzen.

Sommige gerechten zoals lasagna zijn zelfs lekkerder als je ze voor een 2e keer opwarmt.

Zo spaart het je toch weer een paar maaltijden uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haal een bonuskaart bij de ah en profiteer daar van als je voor 27 euro aan etenswaren halen krijg je bekant twaalf euro korting (spit die folder goed uit ) het vlees is het voordeliger bij de c-1000 dan lidl of aldi geloof me maar ik heb zelf ook maar 50 euro maar dan met 5 personen twee volwassenen en 1 van 4 en 2 van zes en dat lukt op deze manier in je eentje heb je meer dan genoeg aan 50 euro
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
van 50 euro houd ik 15 euro over.
tip 1.maak alles zoveel mogelijk zelf.
tip 2.een pak schouderkarbonade:die kun je aan stukjes snijden en door nassie of macaroni doen.sausjes maken: 1 deel boter 1 deel bloem.fijn uitje,dan kerrie of wat dan ook door doen.onder een halve liter melk toevoegen.iedere dag een andere kleur groente.geen honig knorr en dergelijke.vla en pudding van custard poeder.kookpudding en custard is het zelfde alleen de prijs is anders.lees reclame folders,koop huismerken,maak een weekmenulijst.
en kijk op www.videojug.com food.laat ze versteld staan met jou eigen gemaakte gebak brood pizza..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet of je in een studentenhuis woont maar als je de kosten deelt (bv met 4en) dan heb je zo 200 euro aan boodschappen. Als je dan bv een grote pan macaroni, chili ed maakt voor 2 dagen kom je makkelijk uit met je geld.
Een soepmaaltijd met lekker brood is ook heerlijk.
Verder gewoon de aanbiedingen in de gaten houden. Als je op de fiets boodschappen doet is het wel aan te raden om verschillende supers te bezoeken, ga je met de auto is wat je bespaart wel weer opgegaan aan benzine.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga nooit met honger de winkel in.Want wat je dan allemaal koopt is echt te gek.
Probeer samen met iemand te eten, dat is veel leuker, en je kookt om beurten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Koop onbewerkt voedsel. Groeten, fruit en noten. Ga naar de markt ipv de super.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tip 1) Bij supermarkt de Jumbo kun je dingen waar de datum van vandaag en morgen op staan gratis meenemen, geldt niet voor de verse vlees en bakkersartikelen maar wel voor al het overige. Vooral bij de kant en klaar maaltijden heb ik bijna altijd prijs, en ook vaak bij de Johma salades! Hou het wel een beetje geheim!

Tip 2) Ga een keer week boodschappen doen en maak alvast van te voren een menulijst waarop je je boodschappenlijst aanpast. Elke dag een boodschapje doen pakt meestal duurder uit.

Tip 3) Koop geen dure kant en klaarmaaltijden of gemaksproducten. Kook zelf! Maak zelf de groenten schoon, snij ze zelf in stukken. Al die voorverpakte producten zijn hartstikke duur. Schil zelf de aardappelen. Leer zelf sausjes maken met bloem en boter als basis voor kaassaus, champignonsaus, witte saus enz en gebruik altijd de goedkoopste tomatenpuree voor de pastasauzen. Bloem is een fantastisch product, supergoedkoop, je kunt er ook pannenkoeken van maken.

Tip 4) Maak van oud brood een panpizza, of rooster brood

Tip 5) Hier wat goedkope lekkere recepten voor als er eters komen:

* vispakketjes voor vier personen

-bladerdeegplakjes (de goedkoopste uit de diepvries, vaak nog geen 1 euro) er zitten 10 plakjes in één pak
- 400gr koolvis uit de diepvries (uiteraard ook de goedkoopste), dat zijn 4 van die blokjes in een doos. Kost ongeveer 2 euro
- Goedkope kruidenroomkaas of smeerkaas, of geraspte kaas, eventueel met een plakje tomaat. Zal ook nog geen euro zijn.

Je hebt wel een oven nodig. Verwarm deze voor op 200 graden. Haal de bakplaat er wel eerst even uit, want die heb je nodig.
Per pakketje heb je twee bladerdeegplakjes nodig en één blokje vis. Laat voor vier personen 8 plakjes bladerdeeg ontdooien, verwarm de oven voor op 200 graden. LEg vier plakjes op de bakplaat. Leg op ieder plakje bladerdeeg een koolvisfiletblokje in het midden. Doe hierop wat kruidenroomkaas of smeerkaas, of geraspte kaas met tomaat en leg hieroverheen weer een plakje bladerdeeg, druk de bladerdeeg plakjes aan de randen tegen elkaar dicht zodat je mooie dichte pakketjes krijgt. Je kunt de bovenkant bestrijken met wat melk of losgeklopt ei, dan gaan ze mooier van glimmen, maar ik vind dat meestal flauwekul.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Moet jij toch wel weten met je 'korps mariniers' plaatje.