Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

voor 50 euro een week eten!

Hee, ik ben student en heb berekend dat ik voor 50 euro in de week mijn boodschappen kan doen. Wie kan mij een paar tips geven om toch nog lekker te eten. Natuurlijk ga ik naar de lidl en aldi.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
7.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (36)

'Toch nog' lekker eten? Man, daar kun je met zijn tweeën ook nog prima van eten én drinken, zelfs als je naar de AH gaat!

Maar goed, een tip om zuinig aan te doen: je hoeft niet iedere dag vlees te eten bij de hoofdmaaltijd. Dat scheelt al snel een slok op een borrel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Per persoon, natuurlijk. Maar in totaal is het natuurlijk duurder voor twee personen.
belangrijk dat je ook kruiden in huis hebt, zoals peper, kurkuma, komijn,gember, koriander, kruidnagel, oregana, basilicum enz. ook altijd uien en olijfolie (aldi) en een flesje citroensap.
als je als gewoonte houdt om extra aardappels te koken, kun je ze de andere dag opbakken of een aardappelsalade van maken.
erbij een salade van groene sla ,als je een voordelig en gezond sausje wilt: een lege schone jampot, een paar scheppen mosterd, zout, peper,olijfolie,klein beetje citroensap, schudden, daarna evt. een beetje warm water, weer schudden, met proeven ontdek je wat er evt.nog bij kan, niet in de koelkast, dan stolt de olie.
tomatensla: een paar tomaten in plakken snijden, zout en peper en olijfolie, roeren, daarna mozarella in plakjes erbij en basilcum eroverheen.

Toegevoegd na 49 minuten:
en je hebt natuurlijk nog de stamppotjes, een zak zuurkool kost haast niets, en pas was erop GV een tip voor lekkere jus. spaghetti is de andere dag ook erg lekker.
alles wat gekookt is, kun je ook invriezen.
het belangrijkste om goedkoop te eten, is niets weggooien.
daarom is de aldi zo goedkoop, als ik tegen sluitingstijd kom,