Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kun je iets wat ingevroren is geweest en een week in de koelkast heeft gelegen nog eten?

IK heb vorige week twee bakjes mora gehaktballetjes in saté gekocht. Onverwachts at ik iets anders, het heeft een week in de koelkast gelegen (is niet open geweest). Kan ik dat vanavond nog eten?
Er staat niets op de verpakking hierover. Alleen:
THT 2011, mits ingevroren tot -18 graden. Je zou zeggen dat dit kan maar doordat er niets op staat durf ik het niet meer te eten. Wie o wie?

Toegevoegd na 1 uur:
Of je belt gewoon even met Mora consumentenservice en krijgt als antwoord dat ingevroren producten niet langer dan 48 uur na ontdooien opgegeten mag worden! Maar bedankt allemaal voor jullie antwoorden!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
12.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik ben er ook voorstander van.Ik ben 20 jaar kok geweest en geleerd hoe snel bacterie groeien,nou je wilt het niet weten brrrrr

Toegevoegd na 3 minuten:
1 bacterie vermeerderd zich met 1 en dan heb je er 2 en dan 2 keer 2 dan 4 keer 4 enz enz en in 1 uur tijd gebeurd dat met duizende laat staan 1 week.
Ik praat nu over rauw vlees .Bij gekookt of gegaard vlees gaat het langzamer maar sneller dan je denkt.
Wij mogen van de keuringsdienst van waren vlees niet langer dan twee a drie dagen bewaren,daarna moest het weg gegooid worden.

Toegevoegd na 4 minuten:
uiteraard praat ik over aangebroken verpakking.
Deze is dicht maar toch ben ik er nog steeds geen voorstander van waarom risico nemen voor die paar euro?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Dat kan in principe geen kwaad. Een koelkast koelt zaken tot een temperatuur waaronder vel bederf bacterien zich niet meer snel vermenigvuldigen. Zeker een dichte verpakking moet goed zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden