Waar kun je passievruchten kopen?

Ik heb een lekker recept voor een toetje en daar moeten passievruchten in (wel 14 stuks).
Nu heb ik ze vandaag in de supermarkt niet gevonden. Heeft iemand een idee waar ik passievruchten kan kopen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
9.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben eigenlijk best benieuwd naar je toetje, 14 passievruchten! Veel!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Passievruchtenbavarois Ingrediënten
14 passievruchten
125 gram poedersuiker
sap van 1 citroen
4-5 blaadjes witte gelatine
4 deciliter slagroom, stijfgeklopt Bereidingswijze
Haal het vruchtvlees en sap uit 12 passievruchten en verwarm dit op zacht vuur met suiker en citroensap.
Week de gelatine 5 minuten in ruim koud water en los de uitgeknepen blaadjes van het vuur af op in het warme passievruchtenmengsel. Zeef dit mengsel en spatel de slagroom erdoor voordat het vruchtmengsel lobbig wordt.
Schep het passievruchtenmengsel in potjes en laat het minstens 8 uur in de koelkast opstijven (een nacht is nog beter). Schep voor het serveren wat verse passie vrucht over de bavarois.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Graag gedaan.
Ik baal nu alleen dat ik vanmiddag niet even langs de Hanos gegaan ben toen ik er in de buurt was...
morgen nog eerst maar even markt proberen en anders maar een weekje uitstellen... zucht (jij hebt zeker niet toevallig 14 passievruchten liggen??)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Grinnik... maak ik toch gewoon een perenbavarois. Welke van de drie soorten heb je gehaald :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De passievruchten-missie wordt een weekje uitgesteld. Volgende week gaan we naar de Makro.
Het wordt nu Mokka-parfait. Ook lekker, maar minder fris dan de passievruchtenbavarois (leuk scrabblewoord).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank voor de tip! Ik heb ze vanmiddag gekocht, en inderdaad, op de markt van Enschede :-)
Morgen ga ik het recept maken!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laat je even weten hoe het geworden is? Ik ga het volgende week proberen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lekker! Wel de gelatine gebruiken :-) was ik vergeten, dus werd het een soort vla, maar de smaak was goed!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oke, allemaal hartelijk bedankt voor de antwoorden.
Ik ga geen beste antwoord kiezen, omdat er meerdere antwoordgevers zijn die een goed antwoord gegeven hebben waar ik wat mee kan.
De antwoorden waar ik wat mee kan heb ik een + gegeven.
Bedankt!

Antwoorden (5)

Makro
Hanos
Sligro

Bij de betere groenteboer/delicatessewinkel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op de markt (bijvoorbeeld op de zaterdagmarkt in Enschede)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Soms ook wel bij de Turkse groentenboer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij de dichtstbijzijnde Albert Heijn. Heb ze vanmiddag daar zelf ook gekocht :-).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan hebben jullie zeker een grote AH. In ons dorp is het assortiment niet zo uitgebreid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
die dingen heten gewoon markoesa
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook Markoesa's zijn niet te vinden in de lokale supermarkten.
Op de markt, liefst een exotisch standje, daar kun je ze vaak het voordeligst en het lekkerst krijgen. Ik kocht er laatst 6 voor 1 Euro. Let wel: de marktkoopman zegt altijd: hoe lelijker ze eruit zien, hoe lekkerder ze zijn. En dat is echt zo. Ze moeten flink donker en zo rimpelig mogelijk zijn, zonder beschadigingen.
Je kunt het anders ook nog in exotische winkeltjes proberen. Chinese toko en arabische winkels hebben ze ook vaak.