Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

eet een kip een gekookt ei ?

volgns mij eten kippen geen rauwe eieren die ze gelegd hebben,maar als je een gekookt ei geeft ? en zou de kip zijn "eigen" ei herkennen ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
10.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (8)

Kippen zijn alleseters. Wij hebben regelmatig kippen die (ook hun eigen) -net gelegde- eieren openpikken en leegeten.
Ik heb het nooit getest maar ben er heel zeker van dat ze een gekookt ei zonder aanziens des kips zullen opeten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha! :-)
kippen eten echt bijna alles.
Zelfs gebraden kippevlees!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kippen eten ook restjes van gekookt ei. Dat heb ik ze zelf zien doen. Ik heb daarbij nooit enige aanleiding gehad om te veronderstellen dat ze daarbij hun eigen ei herkennen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja hoor, kippen vinden gekookt ei heerlijk, tenminste die van ons wel.
Ook eten ze de eieren rauw als ze de kans krijgen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, kippen vinden eieren erg lekker, gekookte eieren worden ook voor kuikenvoer gebruikt vermengd met beschuit en vitaminen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Onze kippen zijn gek op eieren, rauw (windei), gekookt en zelfs de fijngeprakte eierschalen gaan met smaak weer naar binnen. Of dat ei nu door henzelf is gelegd of niet, dat maakt niets uit. Kippen lusten trouwens bijna alles, behalve, vreemd genoeg, wortels en bananen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een kip eet alles, dus ook een gekookt ei, een rauw ei, een bevrucht ei, een bedorven ei zelfs!
Al mijn voedsel-afval gaat gelijk in de kippenren en alles eten ze, het lijkt wel alsof ze het zelfs lekkerder vinden nadat het er een poosje ligt en als ze er met hun pootjes overheen zijn gelopen lekkerder vinden! Juist de maden op een echt bedorven stuk eten pikken ze er als eerste uit.
Echte alleseters, recycling-fabriekjes dus!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kippen eten alles ,zelf hun eigen rauwe eieren net gelegd!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding