Hoe krijg je harde stukjes chocolade in een koekje of in een muffin? Zonder dat de stukjes chocolade tijdens het proces smelten.

Je hebt van die koekjes waarin nog harde stukjes chocolade zit (zo lekker) maar hoe behoud je zulke harde stukjes chocolade in een koekje zonder dat het smelt?

Ik heb het over amerikaanse koekjes.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
8.2K

Het beste antwoord

Je kunt 'chocolat chips' kopen. Dat zijn van die kleine chocoladebolletjes, die ze dus in chocoladekoekjes aantreft. Het is vrij Amerikaans.

Een merk dat ik ken is 'Caullebaut chips'. Deze zakken zijn volgens mij te koop bij Makro, maar ook online te bestellen op:

http://www.deleukstetaartenshop.nl/index.php?cPath=74_104&osCsid=2ebd75d250034bf59d7e77e6ffb20ab8

Je kunt hier zelfs witte chocoladebolletjes bestellen. Succes met bakken!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ik denk,dat die stukjes tijdens het bakken gewoon smelten en daarna weer hard worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
op de verpakking staat meestal ook een afkoel tijd aangegeven, in deze tijd worden ook de stukjes chocolade weer hard. dus even geduld na het maken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt ook gewoon zelf chocolade in stukjes hakken, zolang je vrij stevige chocolade neemt.
En inderdaad, probeer je te beheersen als de cookies klaar zijn, want dan is de chocolade nog zacht (en erg heet...).
Als je koekjes maakt met een beslag ipv deeg, kun je er ook gesmolten chocola doorheen roeren, die dan weer klontert bij het afkoelen.
(Waarschuwing: de site van de eerste bron kan gevaarlijk zijn voor chocoholics...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je pure chocolade, in kleine stukjes hakt en op het laatst, vlak voor je het in de oven schuift, door je beslag roert, zijn ze gewoon hard als de koekjes afgekoeld zijn.
amc
13 jaar geleden
Dat kan door chocolade te gebruiken waarin sojalecithine is verwerkt. Lecithine is een emulgator een stof die ander stoffen bindt. Chocolade kan daardoor minder makkelijk smelten. Een andere minder smakelijke manier om onsmeltbare chocolade te maken, is om de cacaoboter gedeeltelijk te vervangen door harde kokosboter. Deze methode wordt wel gebruikt om chocolade-ijsjes te maken.
Bronnen: