Wat gebeurt er als ik te weinig bloem doe in appeltaart ?

Ik heb een appeltaart gebakken , maar ik heb te weinig bloem gedaan en als ik in de oven kijk is het net gesmolten

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
3.5K

Het beste antwoord

dan wordt het boter/suiker/bloem mengel te zacht bij het bakken & waarschijnlijk te hard bij het afkoelen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Je krijgt dan een soort appelcompote die ietwat gebonden is door de bloem. Roer de boel lekker door elkaar en gebruik je baksel als zodanig, zou ik zeggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan wordt de rand niet stevig. De smaak zal niet anders zijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je de vorm hebt kunnen bekleden met het deeg, zal het allemaal best meevallen met je appeltaart...
Door te weinig bloem zou je nl. geen kneedbare bol deeg hebben gekregen, en was het héél erg aan je handen blijven plakken. Je had nooit een 'taart' kunnen maken.

Misschien kan je hem, als hij geen nette punten maakt, opdienen met een lekkere custard of met vanille-ijs : heerlijk....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je krijgt geen echte taart, maar dat is niet erg, want het zal nog best lekker smaken! Serveer het met wat vanillevla bijvoorbeeld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is het deeg langs de zijkanten van de vorm naar beneden gezakt? Zonder voldoende bloem heeft het deeg moeite om zijn stevigheid te bewaren. De smaak zal er niet minder om zijn. Ik zou zeggen: lekker opeten. En volgende keer alleen een bodem maken of iets meer bloem toevoegen.