Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik maak Segdin Goulash vanavond. Zal ik er ook aardappelen bij doen, of is dat echt overbodig?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
1.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en.. was het lekker? (met of zonder)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Origineel horen er gekookte aardappels in het gerecht. Eerst de aardappels bijna gaar koken in een aparte pan, en de laatste 5 minuten bij de gulash voegen, en even verder mee laten garen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In Duitsland werd het Szegediner Gulash genoemd en daar werd het vaak in de Römertopf bereid en werden er altijd of; gekookte aardappelan, of aardappelpuree en heel vaak nudeln ( noedels) bij gegeten. Bij Goulash eten
ze daar toch vaak die 'spiraaltjes,(wokkelvorm) noedels bij; de" Fusilli".
Iets zou ik erbij doen, ik vind dat niet overbodig. Ik ben ook zo`n type die niet alleen zuurkool met vlees/spek zonder iets eet, er hoort iets bij al is het maar knapperig boerenbrood. Althans dat is mijn mening/smaak.:)

Toegevoegd na 1 minuut:
De aardappelen horen er niet in , maar worden vaak als bijlage gegeven.

Toegevoegd na 14 minuten:
De Tsjechen of Slowaken zelf maken er meestal "Dumplings" bij en dit zijn gekookte deegballetjes, te vergelijken met de duitse "Knödel".

Toegevoegd na 19 minuten:
Ik zou je dus advizeren de Segedin Goulash dus echt als een soort Goulash te maken. Vlees/spek met zuurkool,ui, kruiden en zure room. Het gaat om de smaak van die combinatie, dus geen aardappelen erin o.i.d. maar wel erbij.
(Lees meer...)
amc
13 jaar geleden
ik zou het wel doen.
Officieel hoort het er wel bij.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat een lekker 'wat-eten-we-vandaag-idee'! Je kan er altijd aardappelen bij doen, want als er overblijft kan je daar morgen nog lekker een ovenschotel van maken, evt. met de restjes van de goulash.
Maar als je de goulash goed hebt gemaakt, zullen er waarschijnlijk weinig restjes overblijven :-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding