Ingrediënten voor 4 personen
3 e olie
1 t mosterdzaad
450 g nieuwe aardappelen van gelijke grote, in de schil gaar gekookt en gepeld
1 t chilipoeder
1+1/2 t korianderpoeder
3/4 t geelwortel
1/2 t zout
3 takjes verse korianderblaadjes, gehakt
citroensap
Bereidingswijze
1. Verhit olie in zware pan en voeg mosterdzaad en aardappelen toe.
2. Bak aardappel op medium hoog vuur lichtbruin.
3. Bestrooi aardappelen met kruiden, zout en gehakte koriander.
4. Bak aardappels verder voor 5 min. op een laag vuur.
5. Leg aardappelen op serveer schaal en besprenkel met citroensap.
6. Serveer aardappelen warm of koud.
Serveertips
Geschikt als bijgerecht, hoofdgerecht of als snack.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ Lekker recept, ik ga het eens maken!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, deze komt uit India, is echt super

Andere antwoorden (10)

De klassieker:
Gebakken aardappels, sla en een stukje vlees ( kan van alles zijn, maar bijv een schnitzel is erg lekker).

Altijd een succes.
13 jaar geleden
aardappelen bakken samen met uitjes en spekjes
anneliez
13 jaar geleden
Smaken verschillen.

Wij koken eerst de aardappelen, en na het afkoelen snijden wij plakjes om vervolgens deze te bakken.

Diverse schaaltjes (of rijstkommen) groenten (sla) of fruit.(rabarber of appelcompote)
Kipfilet of ander vlees

Eet smakelijk.

Toegevoegd na 21 minuten:
Ook geschikt voor kinderen die geen gekruide aardappelen en groenten kunnen verdragen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Krieltjes in schil kort gekookt, halveren.
Een spaans pepertje fijnhakken
Knoflook fijnsnijden
Een stukje gember raspen
Verse koriander fijnhakken
Ui in ringen
Wat komijn, uienzaad, zwarte peper en sap van een limoen.

Olie in de wok, komijn en uienzaad even omscheppen tot het begint te springen. Daarna de uienringen en peper erbij doen en licht fruiten. Gemberrasp en knoflook samen met de aardappels op hoog vuur omscheppen tot het goudbruin is. Wat zout en peper over strooien en afmaken met limoensap. De gehakte koriander er als laatste overheen strooien en serveren.

Heerlijk pittig gerecht dat bij een frisse salade past. Je kunt er kip of ander vlees bij serveren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hierbij een makkelijk en heerlijk recept van een goede vriendin van mij:

Ingrediënten voor 2 personen

2 braadstukken of als je wil gewoon kipfilet in grove stukken of kipkarbonades
1 klein pakje magere spekblokjes
1 paprika, in reepjes gesneden
1 bakje champions, in plakjes gesneden
1 ui
Aardappels (desgewenst al kant en klaar om gebakken te worden- want gemak dient de mens - of als je gewoon gebrek aan tijd hebt;-)
Doperwten
Zout en peper naar smaak
Peterselie
Boter of wat olie om in te braden

Hulpmiddelen
Braad en koekenpan

Voorbereiding
Bet de braadstukken droog met wat keukenpapier en bestrooi met peper en zout. Snij de champignons en de paprika. Snipper de ui.

Bereidingswijze
Smelt wat boter of doe de olie in de pan.
Braad de kip aan en zet laag om gaar te worden.
Doe dan de spekjes in een andere koekenpan en bak ze bruin, haal ze dan uit de pan en laat ze uitlekken op keukenpapier.
Doe de in reepjes gesneden paprika in het braadvet en dan de in plakjes gesneden champions erbij.
Bak de aardappeltjes in boter of wat olie, samen met de gesnipperde ui.
Kook de doperwten.
Doe vlak voor het eten alles door elkaar. (niet de aardappeltjes natuurlijk)
Strooi er wat peterselie er over en klaar is Kees.

Serveertips
Lekker met wat gemengde sla en eventueel een hard warm broodje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neem om te beginnen een lekkere aardappel. Bintjes vind ik, maar dat is heel persoonlijk, bijvoorbeeld niet te nassen. Opperdoezer ronde zijn momenteel weer verkrijgbaar maar die zijn gekookt met wat gesmolten boter (niet dat margarinesurrogaat maar de echte) en een beetje zout het lekkerst. Hoewel ze in onderstaand recept ook best zouden kunnen. Wordt wel wat boenen met die diepe pitten...

Aardappels aan partjes snijden (schillen hoeft niet, gewoon even goed schoonboenen), in een ovenschaal leggen, een scheutje goede plantaardige olie (bijvoorbeeld arachide) erover en 40 minuten in de oven op 180 graden. Het resultaat is wat de Fransen pommes boulangères noemen: ze lijken op frietjes, maar zijn véél lekkerder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gebakken aardappelen met gefruite uitjes.

Ingrediënten voor 4 personen:
1 1/2 kg Berber aardappelen,geschild en in partjes
zout
6 el olijfolie traditioneel (C1000 Selectie)
6 sjalotten, in ringetjes
1 rood pepertje, in ringetjes
1/2 el ketoembar

Bereidingswijze:
20 min.

Kook de aardappelpartjes 5 min. in ruim water met zout en giet ze af.
Verhit de olie in een wok en bak de sjalotten al omscheppend goudbruin. Beweeg de uitjes met een schuimspaan door de olie zodat ze mooi gelijkmatig bruin worden. Schep ze uit de pan op een stukje keukenpapier.
Schenk op 3 el na de olie uit de wok. Bak de aardappelen met het pepertje en de ketoembar al omscheppend bruin en gaar.
Schep de gefrituurde uitjes over de aardappelen.

Serveertips:
Lekker met bloemkool en een karbonade.

Smakelijk eten!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Allemaal lekkere recepten hierboven, maar ik heb nog een lekkere voor de overgebleven aardappeltjes, ik noem het een restjes-aardappel-salade:
Koude gebakken aardappeltjes (lekker smaakvol als ze met rozemarijn gebakken zijn),
een avocado in stukjes (niet te rijp, moet nog wel te snijden zijn)
een gekookt eitje
enkele bladen gewone kropsla
een kom vol platte peterselie
en een dressing naar smaak (mijn favoriet is eenvoudig- olijfolie, balsamicoazijn en knoflook).
Eet smakelijk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor de volgens mij lekkerste gebakken aardappels an sich >> avond ervoor aardappels koken, die in de koelkast bewaren en daarna pas verhakselen en bakken. Doordat gekookte aardappels wat sponzig zijn nemen ze olie op, denk ik, wat ze rijker lijkt te maken dan meer droge aardappels.
Ovenschotel is wel aardig: kun je eindeloos mee experimenteren!

Toegevoegd na 2 minuten:
Oja, en Captains Diner
- appelmoes
- gebakken spek
- gebakken ui
- aardappelschijfjes
- ananas
- appelmoes (compote het liefst)
- capucijners
- turks brood, eventueel; om te soppen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een heel makkelijk recept : Bakboter in een pan met zonnebloemolie of olijfolie .
En als het al bijna heet genoeg is voeg er maggi hot en een kruidenmix van braad grill en barbecue toe .
Een beetje mengen .
En dan voeg je de aardappels toe.