Wie heeft het lekkerste recept voor een koude pasta salade?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
7.7K

Het beste antwoord

Simpel, edoch errug lekker.

Ingrediënten voor 4 personen
500 gr. tricolore pasta, 1 zakje pijnboompitjes, 1 rode ui, 3 lenteuitjes, groene pesto, 2 dikke tenen knoflook, 1 rode paprika, ananas, mais, creme frache (2 kleine bekertjes, 3 dikke eetlepels olijfonaise, verse basilicum en dille, chorizo of dikke plak parmaham, peper

Voorbereiding
Water koken met eventueel blokje groentebouillon, pasta erbij en in ongeveer 7 min. beetgaar laten worden. Afgieten en afkoelen.

Bereidingswijze
Rode ui, lenteuitjes, paprika in kleine stukjes snijden en in een schaal doen. Knoflook erboven uitpersen en omscheppen. Chorizo of ham in blokjes snijden en dit door groentemengsel doen, goed omscheppen en 15 min. in koelkast wegzetten. Pijnboompitjes roosteren en af laten koelen voor later gebruik.
Door pasta olijfonaise, creme fraiche en naar smaak de pesto en peper door scheppen.
Ananas en mais door pastamengsel scheppen.
Groentemengsel uit koelkast halen, en dit ook door pastamengsel scheppen. Als laatste basilicum en dille fijn snijden en dit samen met de pijnboompitjes door mengsel doen.
Dit alles in grote en ruime schaal doen.

Serveertips
Ontzettend lekker met vers stokbrood en een goed koud glas witte wijn.
Je kunt natuurlijk ook halfvette zure room gebruiken.
Kleine stukjes gorgonzola erdoor is ook heel verrukkelijk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

ik,

kook de pasta (penne)
koel deze daarna af onder de koude kraan.
Snij komkommer, tomaat, paprika en gerookte kipfilet in kleine blokjes
maak een sausje van 2 kleine blikjes tomatenpuree en 4 eetlepels mayonaise (of yoghurtdressing) en gooi er nog wat peterselie door.

als de pasta goed is afgekoeld gooi je alle ingrediënten zoals bovengenoemd door elkaar, goed roeren en voila.

Toegevoegd na 30 seconden:
en natuurlijk ook nog sla er door heen, hoorde nog bij de groente.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://allrecipes.nl/ heeft de lekkerste recepten. Ook voor koude pasta salade

http://allrecipes.nl/recepten/label-2334/koude-pastasalade-recepten.aspx
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lekker als het zo warm is, makkelijk van te voren klaar te maken,ook lekker als onderdeel van een koud buffet of bij een bbq.

Ingrediënten voor 6 personen.

Pak strikjes pasta, 2 blikjes tonijn op oliebasis, 1rode paprika, 1rode ui, klein blikje mais, klein potje doperwten, 2 hard gekookte eieren, 3 augurken, 2 eetlepels zilveruitjes, peper,mayonaise en pesto.

Voorbereiding:
Pasta koken en laten afkoelen.

Bereidingswijze:
3 eetlepels mayonaise mengen met 3 eetlepels pesto op smaak brengen met peper, paprika en eieren in stukjes snijden, alle ingredienten door elkaar doen, in de koelkast door en door koud laten worden.

Serveertips:
Lekker met stokbrood met de rest van de pesto.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
voor een lekker recept moet je eens kijken op www.letscookit.tv daar staan heerlijke recepten op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heerlijk:
Afgekoelde pasta met wat gesnipperde rode ui, piepkleine stukjes paprika, een halve gesnipperde spaanse peper en een handvol (platte) peterselie. Afmaken met een scheut olijfolie, citroensap en wat pijnboompitjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toevallig had ik vandaag 10 mensen te eten en we hebben gepicknickt in de tuin, lekker gemakkelijk!
Ik had een beste schaal pastasalade gemaakt en ze keken elkaar aan wie het laatste beetje nog mocht nemen, het was dus een succes! Ik zal je de ingr. voor 10 pers. geven, ben je met z`n vieren doe je gewoon de helft.

Pastasalade met garnalen;

500 g. gepelde jumbogarnalen,
500 g. pasta (ik had schelpjes),
zout, peper,suiker,
8 el.witte balsamicoazijn,
el. olijfolie,
1 kleine komkommer,
2 rode uien,
100 g. kerstomaatjes,
2 t. knoflook,
2 kl. kropjes romeinse sla,
takjes basilicum,
150 ml. creme fraiche,
8 el. melk.

Als de garnalen bevroren zijn, ontdooien.
Kook de pasta ca. 10 min. gaar in gezouten water. Schrikken, afkoelen.
Klop de azijn met 5 el. water, beetje zout en peper, wat suiker en 5 el. olie.
Schil de komkommer, snijd in de lengte in vieren en dan in
schijfjes.
Pel de uien, snijd in dunne ringen.
Halveer de kerstomaatjes.
Meng nu alles met de dressing en laat 1 uur trekken.
Pel en snipper de knoflook.
Spoel de garnalen af, dep ze droog. bak ze nu 2 min. aan elke kant in 1 el. hete olie, peper en zout erover.
laat ze afkoelen.
Verwijder de buitenste bladeren van de slakropjes tot de lichte, stevigere bladeren overblijven.
Was de basilicum en de sla, uitlekken, fijn snijden.
Meng de creme fraiche met de melk. Peperen en zouten.
Meng nu de room met de pastasalade, de garnalen, de sla
en de basilicum. Breng weer op smaak en klaar!
Hij is echt heerlijk!
amc
13 jaar geleden
als je van tonijn en/of zalm houd heb ik wel twee lekkere receptjes voor je!

Toegevoegd na 4 minuten:
kook pasta/penne en laat het afkoelen

voor koude zalm pasta
- gesniperde gerookte zalm
- monsterd dille sausje
-rucola sla
-kappertjes
-olijven
-tomaatjes
-stokbrood met kruidenboter!

voor koude pasta tonijn
-tonijn uit blik bijvoorbeeld
-paprika rood/geel/groen kan allemaal of 1 daarvan
-mais
-lekkere olie
stokbrood met kruidenboter

heel eenvoudig maar zeer goed te eten vind ik zelf!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een heel lekkere en snelle pasta-salade:

Witte of tricolore pasta koken en af laten koelen (onder de koude kraan).
Komkommer, rode en gele paprika in kleine stukjes snijden.
Quorn naturel bakken.
Mais uit blik.
Een een lekkere dressing erbij doen, bijv. mayonaise, azijn of appelciderazijn, en kruiden, bijv. basilicum, tijm, oregano. Of lekker makkelijk van die kant-en-klare flessen.

Erwten uit de vriezer kunnen als variatie ook lekker erbij, net als een tomaatje die door de blender is geweest.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kip, pasta, ui, dressing