Zou je gekookte pasta kunnen frituren?

een maand geleden
in: Koken
2.9K
jc54
een maand geleden
Je kunt er, net als met bami, ballen of schijven van maken. Een laagje paneermeel er omheen, enje hebt een smakelijk hapje.

Antwoorden (2)

Volgens dit recept wel: Gefrituurde pasta
Zorg dat de gekookte pasta goed droog is (zie tip). Verwarm de olie tot 180 °C in een diepe koekenpan of hapjespan, zodat er ca. 3 cm olie in de pan staat. Test of de olie heet genoeg is door er een houten lepel een klein stukje in te laten zakken. Gaat de olie eromheen meteen bruisen, dan is hij heet genoeg. Dit kan ook in een frituurpan.
fremar
een maand geleden
Ja, maar het is vreselijk ongezond.
een maand geleden