Hoeveel oliebollen haal je gemiddeld uit een kilo bloem?

Morgen ga ik eindelijk oliebollen bakken! Ik denk dat ik wel genoeg in huis heb, maar anders kan ik morgen nog last minute naar de supermarkt (liever niet). Hoeveel oliebollen haal je uit een kilo tarwebloem?

3 jaar geleden
in: Koken
8.5K

Het beste antwoord

Ongeveer 66 oliebollen:
besluit uit volgend recept:
750 gram bloem.
35 - 40 gram verse gist. (Neem voor gedroogde gist een derde van het gewicht: 12-13 gram of 2 zakjes)
3/4 liter halfvolle melk.
2 eieren
15 gram zout
40 gram suiker
50 gram boter
dit geeft ongeveer een 50 oliebollen
fremar
3 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Gerelateerd aan de oliebollen van de Aldi,