Kun je kaasfondue over datum nog eten?

Niet dat ik het doe hoor, heb al nieuwe pakjes gehaald, maar had nog 2 pakjes liggen die tot juni 2014 houdbaar waren en vroeg het me gewoon af.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Koken
16.2K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een datum op een verpakking staat er niet alleen op omdat het zo is.
De datum op een verpakking staat erop omdat het moet.
Het klopt dus niet altijd.
Ritsuka
9 jaar geleden
Voor vlees of vis houd ik wel de datum aan, omdat dat snel slecht kan worden. Zuivelproducten ruik ik, kijk ik en proef ik even.
En droge producten zijn echt nog lamg houdbaar.
Reddie
9 jaar geleden
Kaas is een houdbare vorm van melk. Dat voor te beginnen.
Verder het advies van Ritsuka volgen.
En de datum op de verpakking is géén houdbaarheidsdatum, maar een uiterste verkoopdatum. Dat is iets héél anders.

Antwoorden (3)

Ja hoor, dat is gewoon droog spul neem ik aan. Hooguit dat de smaak iets achteruit is gegaan
anneliez
9 jaar geleden
Zolang de pakjes met de kaas niet bol staan, kun je proberen hoe de smaak en toestand is , is dat goed, dan kun je het nog wel eten, het word toch eerst goed doorgewarmd dus bacterien zullen dood zijn .
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ben ik nu blond? Hoe kan kaasfondue over datum zijn? Kaasfondue is kaas + wijn + knoflook. Het kan natuurlijk dat je kaas of je knoflook schimmelt, of dat de wijn al zo lang open staat dat deze azijn geworden is. Advies: knoflook en azijn vervangen. Van de kaas de schimmel ruim wegsnijden, de rest is nog goed bruikbaar.
Als jij iemand bent die denkt dat een pakje kaasfondue lekkerder is, dan moet je even kijken naar de ingrediëntenlijst. Vermoedelijk zit er niets in dat kan bederven. Hij zal alleen misschien minder lekker zijn dan verwacht, dus ik zou het niet tijdens etentje met vrienden serveren. Maar ja, dat zou je toch al niet doen, wie nodigt zijn vrienden nu uit voor eten uit een pakje, dat zou net zo zijn als uitnodigen voor californiasoep uit een zakje. Advies: sla er eens je kookboek op na. Kaasfondue is niet moeilijk en niet veel werk, in een kwartiertje moet je het wel op tafel kunnen zetten. Mocht je niet van al die vreemde kazen houden, met gewone Edammer gaat het net zo goed. Ik gooi er vaak voor de smaak wat uitgebakken spekblokjes en champignonschijfjes bij. Niet de echte originele Zwitserse, maar wel heel erg lekker!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Beste Harald, Bedankt voor je reactie. Altijd fijn als iemand meedenkt. Alleen is het de toon die de muziek maakt.. Ik zal je uitleggen waarom ik voor een pakje heb gekozen: Ik haat koken. Ik kan wel koken gelukkig maar vind er niet veel aan. Dagelijks noodzakelijk kwaad. Maar ik heb andere kwaliteiten, zullen we maar zeggen. Dat pakje over datum lag nog in de kast, ooit gekregen van iemand maar nooit aan toe gekomen. Vreemd voor een kaasliefhebber als ik maar dat terzijde. Ik heb ooit 1 keer eerder kaasfondue met iemand gegeten en daar zat wijn door. Ik vind wijn ranzige meuk dus die kaasfondue vond ik ook niet echt lekker. In dit pakje zat geen wijn dus leek me beter. Califirniasoep uit een zakje lijkt me ook dikke pirma voor een niet-kok als ik. De laatste reden dat ik voor een pakje kies is dat ik mijn tijd liever besteed aan eindeloos kletsen aan tafel met vrienden ipv eindeloos in de koken staan en de gezelligheid missen. Ik hou dan wel niet van koken maar des te meer van vrienden, gezelligheid en eten. Je moet prioriteiten stellen he. Dus om op je antwoord terug te komen. Nee, ik ben niet iemand die denkt dat een pakje beter smaakt. Uiteraard zal een verse kaasfondue stukken beter smaken. Deze was inderdaad lichtelijk ranzig. En dan heb ik het niet over die over de datum was want daarvan had ik al begrepen van de andere mensen die reageerden dat dat voor de smaak niet veel uit zal maken. Over datum betekent niet meteen bedorven. Pakje stond nog niet bol dus zal best meevallen. Ik gooi hem echter weg omdat ik het gewoon niet lekker vond. Zoals ik al zei, de toon maakt de muziek. Had je nou gezegd: meid, maak een kaasfondue toch lekker zelf op die en die manier, kost niet veel tijd en is veel lekkerder....dan had ik gedacht, wat een aardige vent. Maar ik vind je reactie lichtelijk sarcastisch en weinig begripvol overkomen. Veel mannen zijn gefrustreerd als ze te weinig seks krijgen. Uiteraard weet ik niet of dat in jouw manier van reageren ook een rol heeft gespeeld. Zoals jij mij niet kent en dus niet kunt oordelen of ik een pakje lekkerder vind dan vers, kan ik niet oordelen over jou. Laten we het volgende afspreken: Jij laat je eens flink nemen door je partner en bekijkt naderhand je eigen reactie dan nog eens kritisch op vriendelijkheid, frustratie en relevantie. Dan maak ik binnenkort een keer een verse kaasfondue. Goeie deal, toch? Mocht je reactie je normale manier van reageren zijn dan wens ik je veel groei en wijsheid voor 2015.
flyingcrow
9 jaar geleden
Sjongejonge!