Hoe maken ze worst?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
4.1K
Cryofiel
14 jaar geleden
Zoals Midas Dekker ooit zei: door een varken binnenstebuiten te keren.

Het beste antwoord

Ze maken een mengsel van vlees, kruiden en vet, dat spuiten ze in een darm of ander vel en dan drogen ze dat... En dan hebben ze worst, verse worst of droge worst, naar gelang de tijd dat hij droogt en rijpt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Worst is een vleesproduct dat gewoonlijk gemaakt wordt van gemalen vlees, dierlijk vet, zout (en vaak suiker), specerijen en/of kruiden, dat vanouds in een voornamelijk uit collageen bestaand deel van een dierendarm bewaard wordt; tegenwoordig wordt daarvoor ook ander materiaal gebruikt, gemaakt van collageen, of ook van oneetbaar cellulose of plastic. Sommige worsten worden gekookt, andere door een bepaalde conserveringstechniek houdbaar gemaakt, weer andere typen worst worden gedroogd in de open lucht, of warm hetzij koud gerookt. Een worst is meestal langwerpig, met een middellijn van 1-10 cm en een lengte van 2 tot 30 cm. De einden van een worst kunnen worden afgesloten door een knoop in de darm te leggen en/of met een loodje, dat tevens een zegel of een kwaliteitsmerk kan zij

Toegevoegd na 52 seconden:
+n
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
waarschijnlijk wil je de echte waarheid niet weten, kijk bijv maar eens naar de keuringsdienst van waren en je gelooft je ogen en oren niet
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb wel eens supermarkt-worst gemaakt:
er gaat een mengsel gehakt met kruiden in een varkensdarm. Die darmen komen uit een emmertje, geleverd door het slachthuis.