Waar kun je een kookboek vinden met magere recepten?

Mijn man en ik willen wat magerder gaan eten, maar kunnen nergens een kookboek vinden met magere recepten. Het enige wat in de schappen ligt is Sonja Bakker of lowcarb etc, maar ik ben gewoon op zoek naar recepten met magere ingrediënten.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Koken
2.3K

Het beste antwoord

Het Mediterrane dieet kookboek
Het low-fat kookboek | Het Omega 3 kookboek
Informatie
Het Mediterrane dieet kookboek
ISBN13 : 9789027481801
Uitvoering : Paperback
Pagina's : 176
Uitgever : Uitgeverij het Spectrum
Categorie : Eten & Koken
Jaar : 2008
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Is dit misschien wat je zoekt?
101 low fat recepten

Zie bron:
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Bij de kookboekwinkel (zie site) verkopen ze heel veel kookboeken en speciale dieet kookboeken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dit probleem had ik een paar maanden geleden ook. Wat ik gedaan heb is eigenlijk heel simpel: - kijk op de verpakkingen!!!
- weet hoeveel je eet
- probeer geen ingredienten te kopen met meer dan vijf bestanddelen

Kijk of ingredienten veel vet, eiwitten of koolhydraten bevatten of erger nog, combinaties hiervan. probeer combinaties van eiwitten en koolhydraten te vermijden. Dus geen pasta met gehakt, maar alleen met tomatensaus, groeten en kruiden.

Verder kun je de hoeveelheden een tijdje gaan afwegen zodat je daadwerkelijk weet hoeveel je eet en dus hoeveel je binnen krijgt. dit lijkt ver te gaan, maar heeft wel een confronterend effect voor de meeste mensen. Je eet al gauw teveel, echt waar.

Verder, probeer geen ingredienten te kopen met meer dan vijf bestanddelen. deze zijn vaak gemengd en bevatten ook nog eens kleur-, geur- en smaakstoffen en andere ingredienten met moeilijke chemische namen.

Op deze manier zul je na een paar weken merken dat je je beter begint te voelen, lichter gaat eten en ook nog eens minder. En dat allemaal voor niks. sterker nog, vaak bespaar je ook nog eens geld door niet al die dure ingredienten te kopen. Ander voordeel is dat je geen recepten hoeft te maken die je anders zelf nooit zou maken, en dus na verloop van tijd waarschijnlijk ook meer niet zal gaan maken.

Met nog een beetje sport erbij heb ik er in een paar maanden bijna 10 kilo af en op een gezonde manier die je vol kunt houden en waarvan het waarschijnlijker is dat ze er niet meer aan komen!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Over het algemeen zijn vegetarische recepten van nature 'mager'.
Gebruik olijfolie en/of zonnebloemolie ipv margarine of roomboter voor bakken en braden.

Zoals hierboven gezegd: kijk op de verpakkingen. En de meeste calorieen krijg je vaak van snacks tussendoor. Pinda's zijn echte killers, samen met marsen en snickers om de honger te stillen rond 4 uur.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik raad je aan om SB te gebruiken ik heb voor de zomer altijd een aantal maanden haar site als homepage om me gewicht kwijt te raken.

Ideaal!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De Italiaanse keuken is een keuken zonder boteren en zonder vettige sausen.Geen bechamel en toestanden: alleen extra virgine olijfolie en veel groenten :lekker en gezond. Er is een overvloed aan goede italiaanse kookboeken .(De sleghte oa)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Kijk op www.bol.com bij dieetkookboeken. Daar vind je heel veel Sonja Bakker, maar als je even door zoekt ook veel andere kookboeken. Bij de beschrijvingen kun je zien of het is wat je zoekt. Je kunt ook slanke recepten van het internet afhalen. Je typt dan "recept" en "mager" in de zoekmachine in en je krijgt een heleboel links met recepten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
The english bookstore in amsterdam. Hebben de meest uitgebreide kookboekenafdeling van de stad. Hier moet je zeker slagen
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je heb helemaal geen kookboek nodig volg het E.D.H.dieet Eet De Helft . Nu hoeft dat ook niet zo extreem maargewoon minder eten Niet zo veel wijn e.d eten moet ook leuk blijven. bekijk voor je zelf eens hoeveel tussen doortjes je eet , dat moet je helemaal afschaffen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je kunt ook je zoekgebied uitbreiden naar meer dan alleen boeken. Bijvoorbeeld kookwebsites: op smulweb.nl kun je 'slank' of 'dieet' of iets dergelijks (de exacte term weet ik even niet uit mijn hoofd) bij de criteria invoeren. Hetzelfde kan ook in de receptenzoeker van Albert Heijn (ah.nl). Let wel zelf even op dat de recepten echt zo mager zijn als je wilt. Bij ah.nl staat erbij hoeveel calorieën erin zitten.

Ook een goede bron voor recepten: het tijdschriftenschap in de supermarkt. Weight Watchers Magazine, Gezond en Fit (of dergelijke titels, maar ook Vegetarisch Fit (vegetarisch eten is inderdaad vaak minder vet) zijn vaak een prima bron voor lekkere slanke recepten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ook online is hiervoor genoeg te vinden.
Kijk bijvoorbeeld eens op smulweb, daar hebben ze ook een categorie genaamd: "De slanke keuken"
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
allrecipes.com (Amerikaanse site met recepten van leden van de website, dus niet altijd even betrouwbare recepten)
weight watchers kookboeken!!
bbcgoodfood.com (fantastische site met heel veel recepten!!)
Dit alles in het Engels, maar met een beetje woordenboek of Internet kom je er wel!!