kan je honing weer lopend maken ?

ik heb hier een pot honing die door het staan dik is geworden.
nu heb ik voor een recept lopende honing nodig. kan ik deze gebruiken ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Koken
1.8K
Antoni
10 jaar geleden
Even onder de warme kraan houden lijkt mij voldoende. Houd daarbij de pot bij het deksel vast en verwarm de onderkant van de pot met de warme waterstraal gelijkmatig door de pot steeds te draaien.

Antwoorden (2)

De honing een klein beetje verwarmen, bijvoorbeeld in de magnetron of au bain marie.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Gekristalliseerde honing vloeibaar maken. Verwarmen tot 40 gaden Celsius, bij hogere temperatuur gaan de enzymen verloren. NOOIT vloeibaar maken in de magnetron.
- E.M. Vermeulen (uit Oma weet raad)